EFE DAĞCILIK HASAN DAĞINDA ÖDEMİŞİ TEMSİL ETTİ

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Ödemiş Efe Dağcılık Kulübü üyeleri Aksaray’da İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ve Gençlik ve Spor Müdürlüğü’nün ortaklaşa gerçekleştirdiği 1. Hasan Dağı Şenliklerinde Ödemiş’i temsil etti. Ödemiş Efe Dağcılık Kulübü üyesi dağcılar Nuri Zeyrek, Şefik Canyurt, Mustafa Kırlı, Mehmet Ekiz ve Üzeyir Toksöz 3268 metre yüksekliğindeki zirveye başarıyla tırmandı.

Aksaray’daki etkinliklerle ilgili bilgi veren Efe Dağcılık Kulübü yönetim kurulu üyelerinden Nuri Zeyrek şunları söyledi: “İlçemizi ve kulübümüzü temsilen ben ve kulübümüz üyelerinde dört arkadaşımla beraber 24 Temmuz günü Aksaray’a gitmek üzere Salihli’ye hareket ettik. 25 Temmuz sabahı saat 06.00’da Aksaray’a vardık. Saat 12.00’da Atatürk anıtı önünde yapılan açılış programından sonra sırt çantalarımız kamyonlara yüklendi bizler de valiliğin tahsis ettiği araçlarla kamp alanına hareket ettik. Saat 15.00 sıralarında kamp alanına vardık. Kamp alanı Helvadere köyüne bağlı 1950 metrede bir otelin çevresinde bir yerdi. Süratle çadırlarımızı kurduk. Değişik illerden gelen dağcı arkadaşlarla tanışarak onlarla kaynaştık. Bir süre dinlendikten sonra yarına hazırlık olması bakımından beraberce uzunca bir yürüyüş, yani aklimatizasyon yaptık.

Vali Bey tarafından temsili olarak bazı dağcılara katılım belgeleri takdim edildi. Etkinlik programı açıklandı. İstirahat için herkes çadırlarına çekildi. Günün yorgunluğuyla güzel bir uykudan sonra 26 Temmuz sabahı saat 03.00’da güne merhaba dedik. Saat 04.00’da 274 kişiyle zirveye hareket ettik. Sabahın tatlı serinliği güneş çıktıktan sonra yerini sıcaklığa bıraktı. Takribi 20 derecelik bir sıcaklık ve parkurun çarşak tabir edilen kaya parçalı ve yer yer yumuşak ve kaygan bir toprak yapılı olması sebebiyle bazı dağcılara sorun çıkardı.

Bu yüzden geride kalanlar ve hatta ayrılanlar oldu. Bizler Efe Dağcılar olarak tam takım hiç zorlanmadan takribi 4,5 saatlik bir tırmanış ve yürüyüşten sonra saat 08.30 da 3268 metrelik yüksekliği olan zirveye vardık. Zirvede tebrikleşme, fotoğraf çekimi ve seramoniden sonra enerji depolamak amacıyla bir şeyler atıştırdık, ilk gelen grup olarak dönüş için harekete geçtik. Saat 09.00’da zirveden ayrıldık ve kamp alanına 12.00’da vardık. Hemen çadırlarımızı toplayarak işlerimizi bitirdik. Erken dönmemiz, toparlanmamız ve çabuk olmanın avantajıyla 10 kişilik bir grup oluşturarak bizi kamp alanına getiren minibüse eşyalarımızı koyduk ve özel olarak Aksaray’a döndük.

Akşam saat 20.00’da otobüsümüz kalkacağından epeyce bol zamanımız vardı. Aksaray’ı doyasıya gezdik ve tanımaya çalıştık.  Çok güzel bir etkinlik oldu. Bu organizasyona ev sahipliği yapan Aksaray Valiliği’ne ve özellikle Vali Sayın Şeref Ataklı’ya, il Kültür ve Turizm Müdürü’ne, Gençlik ve Spor Müdürü’ne ve TDF İl temsilcisi İsmail Demirezen’e kulübümüz adına çok teşekkür ederim”