YENİ KİTAP, ÇOK OKUYUCU

 Mehmet Sulu – Ödemiş Anadolu Ticaret Meslek Lisesi öğrencileri, &ldquoYeni kitap, çok okuyucu&rdquo adıyla örnek bir...

 Mehmet Sulu – Ödemiş Anadolu Ticaret Meslek Lisesi öğrencileri, “Yeni kitap, çok okuyucu” adıyla örnek bir projeye imza attılar.

Okul kütüphanelerinde bulunan eski kitapların dilinin çok ağır olması nedeniyle kişiyi kitap okumaktan soğuttuğunu ifade eden öğrenciler, düzenledikleri proje kapsamında okullarına yeni kitaplar kazandırdılar.

Okulun Kütüphanecilik Kulübü’nde görev alan Nisa Aydeniz, Songül Ayrancıoğlu ve Esra Ergin, okul aile birliği ve okul yönetiminden aldıkları maddi-manevi destekle, tamamı güncel kitaplardan oluşan 80’in üzerinde kitabı kütüphaneye kazandırdılar. Yeni kitaplarıyla kütüphanenin daha işlevsel olacağını belirten öğrenciler, geniş bir yazar yelpazesi oluşturduklarını belirterek, gençlerin daha güncel ve popüler kitapları daha istekli okuduklarını söylediler.

Edebiyat öğretmeni Ulaş Konuk ise genç okurların isteklerinin yerine getirilmesi gerektiğini vurgulayarak, “Genç okurların önüne klasik ve faydalı diye adlandırdığımız eserleri koymak onları okumaktan soğutur. Gençlerde okuma zevki oluşturmak istiyorsak onların isteklerine ve ilgilerine kulak vermeliyiz. Bizler her ne kadar basit bulursak bulalım, gençlerin ilgileri bizlerden çok farklı.

Bu nedenle onları edebiyatın içerisine çekmek istiyorsak, okuma zevklerine kulak vermeliyiz. Okumanın hazzını popüler kitaplardan alan öğrenci zamanla alışarak kendini klasik kitaplara da zaten yöneltecektir. Bu kapsamda bu projeye vatandaşların ve okuldaki tüm öğretmenlerin destek vermesi gerekiyor. Evlerindeki atıl durumda bulunan kitapları okulumuza ulaştırırlarsa kütüphanemizi daha da genişletebiliriz. Tüm Ödemişlilerin de desteğini bekliyoruz ” dedi.

Öte yandan, kütüphaneye yeni gelen kitapları bir panoda duyurduklarını belirten Ulaş Konuk, “Bu şekilde öğrencilerimiz, yeni gelen kitaplardan haberdar olabiliyorlar. Beğendikleri kitap varsa onu alıp okuma imkanı bulabiliyorlar” dedi.

Bakmadan Geçme