Mühendislik harikası mı!
Selim Şahan
Geçtiğimiz aylarda kullanıma açılan Ödemiş Güney Çevre Yolu’nu İzmir dönüşünde birkaç kez kullandım. Girişten çıkışa kadar 3-4 dakikada Ödemiş’i pas geçen çevre yolu, Kiraz ve Beydağ yönüne gidecek sürücüler için kolaylık sağlarken, ilçe merkezindeki trafiği de azalttı diyebiliriz. Doğrusunu söylemek gerekirse, sosyal medyada yaptığım bir iki değerlendirmede, yolun gecikmeli de olsa açılması ile ilgili bir iki yorum yapmıştım. Hem yıllardan bu yana gelen gecikme hem de biraz da aceleye getirilen açılış ile ilgili çok sayıda yorum ve değerlendirme yapıldı. Eleştiri yapanlara, “Önce teşekkür etmesini öğren!” diyenlerin yanı sıra, “Eleştirenler yolu kullanmasınlar!” diyenler bile oldu…
Şimdi bunları geçelim ve önümüze bakalım…
Hatırlarsanız, Kaymakçı giriş çıkışları ile ilgili olarak ben de birkaç kez köşe yazısı yazmış, konuyla ilgili çıkan haberlere de ön ayak olmuştum.
Hatta yanlış anımsamıyorsam, bir yazımın başlığı da “Kaymakçı’ya giriş var çıkış yok” şeklinde idi.
Bağırdık çağırdık da çıkış konusunda yetkilileri ikna edebildik…
Konunun özeti de şu şekilde idi: Kaymakçı’ya batıdan girebiliyor ama doğudan çıkamıyordunuz. Çıkmak isterseniz, yine geldiğiniz girişe dönmek zorunda kalıyordunuz. Arada 3 kilometrelik bir mesafe oluşabiliyordu. Kaymakçı’nın doğusundan Kiraz yönüne gidebilmek için 3 kilometre geriye gidip 3 kilometre ileri gitmeniz gerekecekti. Kavşak yapılması gerekiyordu ama sanıyorum ya unutulmuştu ya da mühendis Kaymakçı’yı küçük bir köy sanıyordu.
Doğruyu söylemek gerekirse yolun bu kadar yükseltilmesini de halen anlamış değilim…
İlkkurşun’dan Kaymakçı’ya kadar uzanan yaklaşık 25 kilometrelik bu yol sağlı sollu üretim yollarına açılan bir özelliğe sahip… Yol yükselince, bu üretim yolları ile tarlalara giriş çıkışlar da oldukça sıkıntılı hale geldi.
Şimdi burayı da geçelim…
Ödemiş Çevre Yolunu kullanmıştım ama Ovakent yolundaki kavşağı hiç kullanmamıştım. Türbe yönünden gelen yolun kapandığı ile ilgili haberleri de görmüştüm ama bir kavşakta 5 çıkış sıkıntılı olar düşüncesi ile üstüne gitmemiştim.
Geçtiğimiz gün Ödemiş Otogarı’nın önündeki bu kavşağa doğru bir gidip bakayım dedim…
Aman Allah’ım! Çevre yolundan otogara giriş yoktu! Garajın giriş kapısı kapatılmış, arka yollardan dolaşılarak giriliyordu. Özellikle büyük otobüsler için oldukça sıkıntılı bir durum vardı.
“Olamaz!” dedim…
Böyle bir mühendislik yapılamazdı!
Ya Otogar’ın yeri yanlış idi ya da bu kavşağı tasarlayan Otogar’ı görmemişti…
Yani ortada bir mühendislik garabeti vardı…
Ne yapmalı ve ne etmeli de bu garabetin düzeltilmesi sağlanmalıdır.
Hem de acilen…