- Haberler
- Gündem
- Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Kapsamında Farklılaştırma Uygulamaları Semineri Düzenlendi
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Kapsamında Farklılaştırma Uygulamaları Semineri Düzenlendi
Eğitimde kaliteyi artırmak ve öğretim sürecinde farklılaştırma uygulamalarını yaygınlaştırmak amacıyla düzenlenen 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde Farklılaştırma Uygulamaları' konulu seminer çalışması, çeşitli illerden gelen öğretmenlerin katılımıyla başarıyla gerçekleştirildi.
Seminer kapsamında; farklılaştırma, zenginleştirme ve destekleme çalışmaları, bu çalışmalarda kullanılan yöntem ve teknikler ile içerik ve süreçte farklılaştırmaya yönelik etkinlik planı örnekleri detaylı olarak ele alındı. Ayrıca farklılaştırılmış etkinlik planlarına yönelik eğitim ortamının nasıl düzenlenmesi gerektiği konusunda da kapsamlı değerlendirmelerde bulunuldu.
Programın özel konuğu olarak seminerde yer alan ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında formatörlük eğitimi almış, Balıkesir’de görev yapan Fen Bilimleri öğretmeni Ayşen Gündoğdu, farklılaştırılmış eğitim uygulamalarına dair bilgi ve deneyimlerini katılımcı öğretmenlerle paylaştı. Gündoğdu’nun anlatımları, öğretmenler arasında büyük ilgi gördü.
Seminer boyunca katılımcı öğretmenler de yıl içinde sınıf içi uygulamalarda edindikleri deneyimleri birbirleriyle paylaşarak güçlü bir mesleki etkileşim ortamı oluşturdu. Paylaşılan örnek etkinlikler ve çözüm önerileri, eğitimde iyi uygulamaların yaygınlaştırılması adına önemli katkılar sundu.
Eğitim yöneticileri ve katılımcılar, bu tür etkileşim temelli mesleki gelişim çalışmalarının, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarına doğrudan katkı sağladığını ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin etkili biçimde hayata geçirilmesine destek olduğunu belirtti.
Bakmadan Geçme





