Tire'de Dünya Çevre Günü ve Türkiye Çevre Haftası'na özel etkinlik
1-7 Haziran Türkiye Çevre Haftası ve 5 Haziran Dünya Çevre Günü kapsamında, Tire Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından çevre bilincini artırmak ve sürdürülebilir yaşam kültürünü yaygınlaştırmak amacıyla kapsamlı bir etkinlik düzenlendi.
Haberin Özeti
- • 1-7 Haziran Türkiye Çevre Haftası ve 5 Haziran Dünya Çevre Günü kapsamında, Tire Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından çevre bilincini artırmak ve sürdürülebilir yaşam kültürünü yaygınlaştırmak amacıyla kapsamlı bir etkinlik düzenlendi.
“Daha Yeşil Bir Tire İçin” temasıyla gerçekleştirilen etkinlikte, sanatın ve çevre farkındalığının buluştuğu özel çalışmalar katılımcılarla buluştu. Program kapsamında sanatçı Fırat Karapınar tarafından atık malzemeler kullanılarak hazırlanan ve mitolojik figürlerin görsel sanat eserlerine dönüştürüldüğü “Yansıma” Sergisi büyük ilgi gördü.
Etkinlikte ayrıca Burçin Bayar Babaoğlu tarafından atık malzemelerden üretilen müzik aletleri sergilendi. Serginin yanı sıra gerçekleştirilen sahne performansı, geri dönüşümün sanatsal ve kültürel boyutuna dikkat çekerek katılımcılardan beğeni topladı.
Programda konuşma yapan Tire Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürü Fatih Altın, ambalaj atıklarının kaynağında ayrıştırılmasının önemine vurgu yaparken, Tire Belediyesi tarafından yürütülen sıfır atık ve geri dönüşüm çalışmalarına ilişkin bilgiler paylaştı.
Etkinliğin konuşmacılarından Çevre Mühendisi Yakup Ateş ise Dünya Çevre Günü’nün önemine değinerek; sıfır atık yaklaşımı, su kaynaklarının verimli kullanımı ve tasarrufu, hava kirliliği, toprak kirliliği ve çevresel sürdürülebilirlik konularını ele aldı. Ateş, çevrenin korunmasının yalnızca kurumların değil, toplumun tüm kesimlerinin ortak sorumluluğu olduğunu vurgulayarak çevre bilincinin gelecek nesillere aktarılmasının önemine dikkat çekti.
Etkinliğe Tire Belediyesi Başkan Yardımcıları Birtan Armağan ve Erkan Demirciler katılım sağlarken, Tire Kent Konseyi Başkanı Orhan Albayrak ile İzmir Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü yetkilileri de programda yer aldı. Geniş katılımla gerçekleştirilen etkinlik, çevre konusunda kurumlar arası iş birliğinin ve toplumsal farkındalığın güçlendirilmesine katkı sundu.

