• Haberler
  • Performans sistemine karşı açıklama

Performans sistemine karşı açıklama

Türk Eğitim Sen İzmir 1 Nolu Şube Başkanlığı, son dönemde tekrar gündeme gelen Öğretmen Performansını Değerlendirme...

Türk Eğitim Sen İzmir 1 Nolu Şube Başkanlığı, son dönemde tekrar gündeme gelen Öğretmen Performansını Değerlendirme Sistemi hakkında bir basın açıklaması yayınladı. Şube Başkanı Merih Eyyup Demir imzası ile yayınlanan açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Öğretmen Performansını Değerlendirme Sistemi gündeme geldiği günden bugüne kamuoyunda tartışılmaya devam etmektedir. Sayıları bir milyonu bulan öğretmenlerimizin veriye dayalı olmayan bir sistemle değerlendirilmeleri ile varılabilecek bir sonuç olmaması, genel endişe kaynağıdır. Sınıfında eğitim alan bir öğrencinin öğretmenini değerlendirmesinin izahı yoktur. 2017 Aralık ayında 12 ilde yapılan pilot uygulama daha başlamadan Milli Eğitim Bakanlığı tarafından sosyal medyada öğrenciler tarafından yapılan paylaşımlar sebebiyle sonlandırılmak zorunda kalınmıştır. O dönem sosyal medya paylaşımları, işin hangi boyutlara varabileceğini aslında net bir biçimde gözler önüne sermiştir. Bugün bu konuda ısrarcı olmanın anlamı yoktur.

 

Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim öğretimin kalitesi ve çıktıları ile ilgili sorunların ne ölçüde öğretmenlerin yeterlik ve performanslarındaki eksikliklerden kaynaklandığını açıklamak durumundadır. Ancak bu konuda bilimsel kaynaklara dayalı veriler olup olmadığı tartışmalı bir konudur.

 

Milli Eğitim Bakanlığı, öncelikle Öğretmen Strateji Belgesi’nde ifade etmiş olduğu öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimlerini sürekli kılmak için adaylık sürecinden itibaren öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerinin niteliği artırmak için çalışmalıdır. Performans değerlendirmesi ile ilgili ifade sadece gündemimizden değil Öğretmen Strateji Belgesi’nden de çıkarılmalıdır. Eğitimde arzuladığımız başarıyı yakalamanın günümüz için tek kıstası eğitimle ilgili reform çabalarının en kritik faktörü olan öğretmen niteliklerini artırma çalışmaları olmalıdır. Ölçme değerlendirme konusunda bilgi, beceri ve deneyim sahibi olmayan; bu konuda gerekli eğitimi almamış kişiler tarafından yapılacak performans ölçümlerinin eğitim sistemimizde açacağı yaraların kapanmasının mümkün olamayacak düzeyde olabileceği gözden kaçırılmamalıdır.

 

Milli Eğitim Bakanlığı performans değerlendirmesini öğretmen üzerinden değil; eğitimin genel performansı üzerinden değerlendirmelidir. Eğitim geleceğimizin dünya şartları okunarak gelecek kurgulamasının bilimsel veriler ışığında sağlıklı bir yapıya kavuşturulması için yapmamız gerekenleri bir an evvel uygulamaya geçirmek için gayret sarfetmeliyiz. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.”

 

Haber: Emine Hilal ZORLU

 

                                                                                                                            

                                                                                                             

Bakmadan Geçme