- Haberler
- Ödemiş'in yolları S.O.S. veriyor
Ödemiş'in yolları S.O.S. veriyor
Ödemiş'te eski beldelerle bağlantı sağlayan karayolları yıllar içerisinde artan trafik yoğunluğuyla her gün tehlike dolu anlara...
Ödemiş’te eski beldelerle bağlantı sağlayan karayolları yıllar içerisinde artan trafik yoğunluğuyla her gün tehlike dolu anlara sahne oluyor. Ödemiş-Ovakent, Ödemiş-Kaymakçı ve Ödemiş-Birgi gibi karayolları sürücülerin adeta kabusu haline gelirken vatandaşlar bu yolların genişletilmesini bekliyor.
Küçük Menderes havzasının tek şeritli karayolları her geçen gün artan araç sayısı ve trafik yoğunluğuna artık yanıt veremiyor. Halihazırda Torbalı-Bayındır-Ödemiş-Kiraz karayolu bölünmüş yola dönüştürülmesi için çalışmalar sürse de eski beldelere ulaşan yollar da genişletme çalışması bekliyor.
HEM ÜRETİM HEM ŞEHİRLERARASI
Ödemiş’i Ovakent üzerinden Aydın’a, Kaymakçı üzerinden Kiraz, Beydağ, Sarıgöl ve Nazilli’ye, Birgi üzerinden Salihli’ye bağlayan karayolları tek şeritli olarak hem şehirlerarası ulaşım, hem de üretim yolu olarak kullanılmaya devam ediyor. Tarım ve hayvancılığın yoğun olduğu bu bölgelerde traktör ve diğer tarım aletlerinin de bu yolları kullanmasıyla traktörlerin arkasında uzun araç kuyrukları oluşuyor. Günlük araç yoğunluğunun ortalama 5 ila 7 bin araç arasında değiştiği yollar trafiğe kayıtlı araç sayısı 65 binlerle ifade edilen Ödemiş’e yetmiyor.
Geçiş yapmanın gerilim filmlerini andırdığı tek şeritli bu karayollarında bir yandan minibüs ve ESHOT seferleri için yapılan yolcu indirme ve bindirmeler de sürücülere ve yolculara zor anlar yaşatıyor. Tarım alanlarının ortasından geçen karayollarında sürücüler herhangi bir sebepten duraksamak zorunda kalınca ortaya tam bir keşmekeş çıkıyor.
8 AYDA 8 ÖLÜMLÜ YA DA YARALANMALI KAZA
Geçişe imkan tanımayan yolların başında Ödemiş-Ovakent karayolu geliyor. Ödemiş’in Hamamköy-Köşk güzergahı üzerinden Aydın’a da bağlayan karayolu aynı zamanda son dönemde en çok trafik kazasının yaşandığı noktalardan biri haline geldi. Edinilen bilgilere göre son 8 ayda Ödemiş-Ovakent karayolunda 8 ölümlü ya da yaralanmalı, 18 de maddi hasarlı trafik kazası meydana geldi.
BİRGİ YOLU DA FARKLI DEĞİL
Ödemiş’i Birgi’ye bağlayan karayolu da 2013 yılındaki çalışmalarla sıcak asfalta dönüştürülse de genişletme olmadığı için adı sık sık trafik kazalarıyla anılan yolların başında geliyor. 2013 yılında sadece asfaltı yenilenen genişletme yapılamayan yolun kenarlarındaki beton yağmur suyu kanalları da özellikle motosiklet sürücülerinin kabusu haline geldi. Turistik merkezler Birgi ve Bozdağ’a tek ulaşım yolu olan bu güzergahta araçlar Küçük Avulcuk Mahallesi’nde adeta evlerin arasından geçiş yapıyor.
Ödemiş-Kaymakçı ve Ödemiş-İlkkurşun karayollarının bölünmüş yol ile genişletilmesi için geri sayım devam ediyor. Bu iki güzergah da mevcut koşullarıyla giderek artan araç yoğunluğuna yanıt veremiyor.
TİRE-GÖKÇEN-ÇATALARMUT YOLUNU ÖRNEK GÖSTERDİ
Ödemiş’te bir türlü genişletilemeyen yollarda can alıcı kazaların yaşandığını aktaran Ovakent Mahalle Muhtarı Hüseyin Buldan, Tire-Gökçen-Çatalarmut arasında geçtiğimiz yıllarda yapılan yol genişletme çalışmasını örnek göstererek, “Özellikle Ovakent yolu çile yolu haline geldi. Sürücülerin dikkatli olması en önemli husus ama yolun koşulları da kazaya davetiye çıkartıyor. Kapalı virajlar, yola açılan tali yolların önünün kapalı olması, yolun dar oluşu bunlar da kazalarda önemli faktörler. Son 8 ayda bilanço ortada. 8 ayrı ölümlü ya da yaralanmalı kaza. Sönüp giden ocaklar, umutlar.
KARAYOLLARI’NDAN “KAMULAŞTIRMA” YANITI
Ben bu konuyu CİMER’e taşıdım. İki kez Sayın Valimize aktardık. Karayolları Bölge Müdürlüğü’ne sorduk. Karayolları’ndan ‘Genişletme için kamulaştırma gerekiyor’ yanıtını aldık. Tire’den Gökçen’e, oradan da bizim Çatalarmut’a kadar yol genişletildi. Neredeyse birer şerit eklendi. Benzer bir çalışma Ödemiş-Ovakent arasında neden yapılmasın? Bu bir zorunluluk haline geldi. Daha kaç insanımızın canı yanacak. Çatalarmut’ta gerekli önlem nasıl alındıysa Ödemiş’i Ovakent’e bağlayan yol da genişletilmeli. Bu dar yollar insanlarımızın kaderleri olmamalı” dedi.
Başar Uçar