Ödemiş'te stant stant denetim yapıldı
Ödemiş İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, ilçede kurulan yöresel fuar stand alanlarında gıda güvenilirliğine yönelik denetimlerini sürdürüyor.
Haberin Özeti
- • Ödemiş İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, ilçede kurulan yöresel fuar stand alanlarında gıda güvenilirliğine yönelik denetimlerini sürdürüyor.
İlçe Müdürlüğü Gıda Kontrol Görevlileri tarafından gerçekleştirilen denetimlerde işletmeler ve satışa sunulan ürünler detaylı şekilde incelendi.
Hijyen ve muhafaza koşulları kontrol edildi
Denetimlerde işletmelerin teknik ve hijyenik şartları ile ürünlerin muhafaza koşulları titizlikle denetlendi.
Ayrıca satışa sunulan gıdaların mevzuata uygunluğu, etiket bilgileri, izlenebilirlik durumu ile son tüketim tarihleri kontrol edildi.
Etiketsiz ürünlere el konuldu
Yapılan kontroller sırasında etiketsiz şekilde satışa sunulduğu belirlenen bazı gıda ürünlerine el konularak imha işlemlerinin başlatıldığı bildirildi.
Laboratuvara numune gönderildi
Denetimler kapsamında ürünlerden taklit, tağşiş ve mikrobiyolojik analiz yapılması amacıyla numuneler alındı.
Alınan numunelerin Türk Gıda Kodeksi’ne uygun şartlarda Bakanlığa bağlı Gıda Kontrol Laboratuvarı’na gönderildiği öğrenildi.
Yasal işlem uygulanacak
Analiz sonuçlarına göre 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu kapsamında gerekli yasal işlemlerin uygulanacağı belirtildi.
“Denetimler sürecek”
Ödemiş İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, vatandaşların güvenilir gıdaya ulaşabilmesi amacıyla denetim çalışmalarının aralıksız devam edeceği vurgulandı.
-
Hijyen ve muhafaza koşulları kontrol edildi
-
Etiketsiz ürünlere el konuldu
-
Laboratuvara numune gönderildi
-
Yasal işlem uygulanacak
-
Denetimler sürecek
