• Haberler
  • Gündem
  • Ödemiş Ortaokulu 7. Sınıf öğrencileri eTwinning projesi ile hem eğleniyor hem öğreniyor

Ödemiş Ortaokulu 7. Sınıf öğrencileri eTwinning projesi ile hem eğleniyor hem öğreniyor

Ödemiş Ortaokulu 7. Sınıf öğrencileri Media Detectives (Medya Dedektifleri) isimli eTwinning projesi ile uluslararası platformda yeni...

Ödemiş Ortaokulu 7. Sınıf öğrencileri Media Detectives (Medya Dedektifleri) isimli eTwinning projesi ile uluslararası platformda yeni arkadaşlıklar edinip, İngilizcelerini geliştirecek.

 

Projenin katılımcıları Türkiye’den Ödemiş Ortaokulu’nun yanı sıra Ulamış Ortaokulu (Seferihisar-İzmir), Karşıyaka Aydoğan Yağcı Bilsem (Çiğli-İzmir), Harbiye Esenbulak Ortaokulu (Defne-Hatay), İmam Ebu Hanife İmam Hatip Ortaokulu (Viranşehir-Urfa), Akyol Ortaokulu (Şahinbey-Gaziantep), School Opisi (Tiflis- Gürcistan), #24 Public School (Kutaisi-Gürcistan), School Podstawowa (Konopnica-Polonya), Junior High School (Atina-Yunanistan), Pokrovsk Educational Complex (Krasnoarmeisk-Ukrayna). Toplam 175 öğrenci yer almaktadır.

 

Projeyi yöneten İngilizce Öğretmeni Seray Kırsoy Örnek yaptığı bilgilendirmede; “ Projenin konusu medya okuryazarlığı ve dezenformasyon (yanlış bilgilendirme)

Bu proje ile madalyonun iki yüzüne odaklanmayı amaçladık. Bir yanda Medya okuryazarlığı, diğer yanda ise dezenformasyon ve sahte haberler olgusuyla nasıl mücadele edileceği. Korona salgınının yaşandığı 2020 yılında vatandaşların dezenformasyona maruz kalmasının yalnızca yetişkinler için değil, öğrenciler için de büyük bir zorluk olduğu açıkça ortaya çıkmıştır. eTwinning, dijital araçların öğretmen ve öğrencilerin günlük hayatlarına entegre edilmesi üzerine odaklanarak Medya Okuryazarlığını teşvik etmektedir. Öğrencilerin dijital araçları kullanmadaki farkındalığını ve sorumluluğunu arttırmak amacıyla dijital vatandaşlığa özel önem vermiştir.

Projemizde çeşitli aktivitelerle medya okuryazarlığını teşvik edip dezenformasyonla mücadele ediyoruz. Çeşitli çevrimiçi etkinlikler ve konferanslarla öğrencilerimizin dijital okuryazarlık, dijital ve fikri haklar ve sorumluluklar, dijital güvenlik ve veri koruma, dijital yasa ve görgü kuralları, dijital erişilebilirlik, dijital iletişim, oyunlardaki zorbalık ve yapılması gerekenler hakkında bilinçlenmesini sağlıyoruz.

 

Proje sayesinde öğrenciler çevrimiçi toplantılarda kendilerini İngilizce ifade etme şansı buldular. Karışık ülke gruplarında beraber online oyunlar oynadılar. İngilizce çizgi roman, İngilizce hikaye, İngilizce akrostiş şiir, İngilizce rap şarkısı ve şimdiye kadar ilk kez yapılan çok dilli (İngilizce-Türkçe-Yunanca-Lehçe-Gürcüce) medya okuryazarlığı sözlüğü gibi ortak ürünler ortaya çıkardılar.

Bu proje kapsamında öğrenciler, öğretmenleri rehberliğinde birçok Web 2.0 araçlarını aktif olarak kullanmayı öğrendiler. Ortak okul öğrencileriyle kurdukları iletişim ve karma grup aktiviteleri sayesinde öğrencilere kendi yaş gruplarında sosyalleşme olanağı sağlandı.”

Samime SARAYKÖY

Bakmadan Geçme