• Haberler
  • Ödemiş İlçe Halk Kütüphanesi üçüncü sıraya yükseldi

Ödemiş İlçe Halk Kütüphanesi üçüncü sıraya yükseldi

2013 yılında yeni hizmet binasına taşınan Ödemiş İlçe Halk Kütüphanesi, İzmir genelinde hizmet veren 38 kütüphane...

2013 yılında yeni hizmet binasına taşınan Ödemiş İlçe Halk Kütüphanesi, İzmir genelinde hizmet veren 38 kütüphane arasında en çok ziyaret edilen kütüphaneler arasında 16. sıradayken 2017 yılında 3. sıraya yükseldi. 
 

Ödemiş İlkkurşun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (İMTAL) öğrencileri, ilçe halk kütüphanesini ziyaret etti. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonunun aldığı kararla okul içinde örnek davranışlar gösteren ve onur belgesi verilen öğrencilerin ödüllendirilmesi amacıyla yapılan geziye 9., 10. ve 11. sınıflar düzeyinde 20 kişilik bir öğrenci grubu katıldı. Okul Müdürü Habil Sert’in başkanlığında Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Selim Şahan ile rehber öğretmen Özden Tola Coşkun da öğrencilere eşlik etti. 
 

Altı bini aşkın üye

 

İlçedeki okuma yazma oranları hakkında bilgi veren İlçe Halk Kütüphanesi Müdürü Sevda Talu, 2013 yılında yeni hizmet binasına taşınan İlçe Halk Kütüphanesi’nin İzmir çapında hizmet veren 38 kütüphane arasında 16. sıradayken 2017 yılında üçüncü sıraya yükseldiğini söyledi. 2017 yılında okuyucu sayısının 82.529, kitap sayısının da 40.392 olduğunu kaydeden Talu, kütüphaneye kayıtlı üye sayısının da 6662’yi bulduğunu dile getirdi. Talu, ilçede okuyuculara ödünç kitaplar da verdiklerini belirterek ödünç verilen kitap sayısının 40 bine yaklaştığını aktardı. Kütüphanenin sadece kitap okuma hizmeti vermediğini belirten Talu, kütüphanenin internet, çocuk ve yetişkin bölümünden oluştuğunu ve öğrencilerin sağlıklı ödev yapabilmeleri konusunda internet hizmeti de verdiklerini belirtti. 
 

“Bocalayan değil, sorun çözen bireyler”

 

Kütüphane tanıtımının ardından ziyaretçi öğrenciler kütüphaneyi gezip üyelik işlemlerini gerçekleştirdiler. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Selim Şahan, “Öğrencilerimizin çağın gereklerine uyum sağlamada sorunlarla bocalayan değil, sorun çözen bireyler olmasını istiyoruz. Bilgiyi işleyip kullanabilme konusunda okuma alışkanlığının önemini hepimiz biliyoruz. Öğrencilerimizin bu alışkanlığı kazanmasını istedik. Öğrencilerimiz de bu amacımızı destekleyen bir ortamı tanıma şansı elde ettiler” dedi. 

 

Haber: Emine Hilal ZORLU

 

Bakmadan Geçme