Müşterilerinizi Tanıyarak Satışınızı Arttırın

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Eskiden veri depolayan en önemli yer, mahalle bakkallarıydı. Veresiye mal sattıkları müşterilerini, veresiye defterleri yardımıyla takip ederlerdi. Genelde aylık olarak veya mahsuben tahsilat yapar ve yaptıkları tahsilatları müşterilerinin borcundan düşerlerdi. Onlar için en önemli husus, borca yapılan satış ve bedelinin sonrasında tahsil edilmesiydi. Günümüzde veresiye sisteminin bir benzeri de kredi kartıyla alışverişlerdir. Şimdi alır, 1-1.5 ay sonra faizsiz olarak harcanan tutar bankaya geri ödenir.

Mahalle bakkalları, satış yaptıkları kişilerin harcama alışkanlıkları hususuyla pek ilgilenmezlerdi. Çünkü onlar için bu veriler, bir anlam ifade etmiyordu. Diğer taraftan eskiden bu ve buna benzer verileri analiz edecek bilgisayar sistemleri ya yoktu ya da ulaşılamayacakları kadar pahalıydı. Ayrıca bu bilgilerin nasıl ve ne şekilde değerlendirileceği de pek bilinmiyordu.

O günlerden bu günlere anlamsız verilerin anlamlı bilgilere dönüştürülmesi ile ilgili olarak olumlu yönde birçok şey değişti. Bilgisayarlar ve programlar, eskiye oranla çok ucuzladı ve teknoloji kat be kat arttı. Artık herkesin cebinde mini bilgisayar düzeyinde en az bir cep telefonu bulunmaktadır. Bunlar dışında 24 saat açık sunucu bilgisayarlar üzerinde kurulan web tabanlı internet siteleri yardımıyla sürekli açık sanal mağazalar mümkün hale gelmiştir. İnternetten alışveriş, sıradan hale gelmiştir.

Günümüzde veri madenciliği, birçok alanda yoğun olarak kullanılır hale gelmiştir. Bunların en başında da bankalar bulunmaktadır. Geçmişe yönelik, yıllarca biriktirilen müşterilerin bankacılık işlemlerini gösteren anlamsız veriler yardımıyla müşterilerin durumları analiz edilerek anlamlı bilgilere ulaşılmakta, güvenilirlik düzeylerine göre her müşteri için kredi notları belirlenmekte, kredi notlarına göre müşterilere özel faiz oranları belirlenmektedir. Müşterilerin geçmişteki davranışlarına istinaden gelecekte yapması olası davranışları tahmin edilebilmektedir.

Bunun dışında büyük mağazalar tarafından müşterilerin aylık harcamalarından hareketle farklı demografik özelliklere sahip (cinsiyet, gelir durumu, yaş vb.) müşterilerin düzensiz alışverişlerinin içerisinde belli bir düzen olup olmadığı analiz edilerek buna göre müşteriye özel kampanyalar düzenlenmektedir. Ayrıca müşteriye uygun alıveriş önerilerinde bulunulmaktadır. Böylelikle müşteriye ihtiyacı olabilecek ürünler hatırlatılarak alışveriş tutarı arttırılabilmektedir.

Veri madenciliği ile müşterilerin gelecekteki eğilimlerini tahmin edebilir, aynı özelliklere sahip müşteri gruplarının birbirleriyle benzerlik gösteren davranışlarına göre satış tahminlerinde bulunulabilir ve müşteri grubuna uygun kampanyalar düzenleyebilir ayrıca müşterilerin satın aldıkları ürünlerle birlikte satın alabilecekleri benzer ürünler kendilerine tavsiye edilebilir.

Satışlarınızı arttırmanın birçok yolu mevcuttur. Bunların en başında da anlamsız verileri anlamlı bilgilere dönüştürmekten geçer. Veri madenciliği bu amaçla kullanılabilecek en önemli yoldur. Büyük mağazaların müşterilerinizi çalmalarını izlemek yerine oyunun kurallarını öğrenerek neden onlara rakip olmayasınız?

Müşterilerinizi Tanıyarak Satışınızı Arttırın