İzmir'de ormanlara giriş yasağı başladı

İzmir Valiliği, artan yangın riskine karşı il genelindeki birçok ormanlık alana girişleri 1 Haziran – 31 Ekim 2026 tarihleri arasında yasakladı.

Haberin Özeti

  • İzmir Valiliği, artan yangın riskine karşı il genelindeki birçok ormanlık alana girişleri 1 Haziran – 31 Ekim 2026 tarihleri arasında yasakladı.

 Alınan karar kapsamında, yetkisiz kişilerin belirlenen ormanlık alanlara girişine izin verilmeyecek.

İzmir İli Orman Yangınlarıyla Mücadele Komisyonu tarafından alınan 2026/2 sayılı karar doğrultusunda, orman yangınlarının önüne geçilmesi amacıyla sıkı tedbirler uygulanacağı açıklandı.

Piknik ve mola da yasak

Karar kapsamında yalnızca ormanlara giriş değil, orman kenarlarında mola vermek, piknik yapmak ve anız yakmak da yasaklandı. Kurallara uymayan kişiler hakkında Kabahatler Kanunu ve Orman Kanunu kapsamında cezai işlem uygulanacağı belirtildi.

Ödemiş ve çevresi de listede

Yasak kapsamına Ödemiş’te Bademli, Bozdağ, Gölcük, Gencer, Hamam, Küçükören, Mutaflar, Pirinççi, Yeşilköy başta olmak üzere çok sayıda ormanlık alan dahil edildi.

Beydağ’da Çamlık, Eğridere, Halıköy ve Çomaklar gibi bölgeler; Kiraz’da ise Umurcalı, Sarıkaya, Pınarbaşı ve Susuzdere gibi alanlar yasak kapsamına alındı.

Valilikten uyarı

Yetkililer, özellikle yaz aylarında artan sıcaklıklarla birlikte yangın riskinin ciddi boyutlara ulaştığını belirterek vatandaşların kurallara hassasiyetle uymasını istedi.

Bakmadan Geçme