Havza bu projeyi bekliyor

Yaklaşık 10 yıldır Küçük Menderes havzasının gündeminde olan 92 kilometrelik Torbalı-Bayındır-Ödemiş-Kiraz bölünmüş yol projesinde yaklaşık 60...

Yaklaşık 10 yıldır Küçük Menderes havzasının gündeminde olan 92 kilometrelik Torbalı-Bayındır-Ödemiş-Kiraz bölünmüş yol projesinde yaklaşık 60 kilometrelik bölüm tamamlandı. Geçtiğimiz yıl Tire’de temel atan dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan tarafından 2018’de tamamlanacağı açıklanan projede Ödemiş-İlkkurşun ve Ödemiş-Kaymakçı etapları hız kazanmayı bekliyor.

158 milyon liraya mal olacak Torbalı-Bayındır-Ödemiş-Kiraz bölünmüş yol projesinde gözler Ödemiş etabına çevrildi.

Torbalı’dan itibaren Ödemiş’in İlkkurşun Mahallesi yakınlarına kadar 50,4 kilometrelik kısmı tamamlanan bölünmüş yol için Bayındır’da çevre yolu hizmete açıldı. Daha önce Zeytinova Mahallesi’nin Çatal mevkiinden ilerleyen karayolunun güzergahı değiştirildi. Pınarlı Mahallesi’nin güneyinden hemzemin geçitleri üst geçit ile aşan yeni bir güzergah açıldı. Tire-Bayındır karayolu kısmen bölünmüş yola dönüştürülürken bölünmüş yol projesi Ödemiş sınırına dayandı. İlkkurşun ile Doyranlı arasında demiryolu üst geçidini de kapsayacak şekilde yeni bir güzergah belirlenirken tepeyi aşarak ovaya inecek yeni yol için hafriyat çalışması başlatıldı.

 

İlkkurşun’a kadar tamam

İlkkurşun yakınlarına kadar tamamen hizmete açılan bölünmüş yol için Ödemiş-İlkkurşun arasında ise henüz kontak çevrilmedi. Ödemiş-İzmir karayolunun 12 kilometrelik bu etabında yol tek şeritli olarak hizmet sunuyor. Karayolları Genel Müdürlüğü ile bölgedeki arazi sahipleri arasında kamulaştırma ile ilgili davaların da sürdüğü bilinirken proje kapsamındaki Ödemiş çevre yolu için kamulaştırma görüşmelerinde sona gelindiği öğrenildi. Ödemiş’ten Kiraz’a uzanan mevcut yolun şehir içi geçişi günlük araç sayısının Karayolları Genel Müdürlüğü istatistiklerine göre 11 bin 558 olması da Ödemiş çevre yolunun ilçenin trafik sorunu açısından önemini gözler önüne seriyor

Yıllardır devam eden projenin Ödemiş-Kiraz arasındaki etabında ise en çok ilerleme sağlanan bölge Kiraz ile Çaylı arasında yaşandı. Altyapısı hazır hale getirilen Ödemiş Organize Sanayi Bölgesi’nin de yer aldığı güzergahta yüklenici firma tarafından şantiye kuruldu. Kiraz ilçe girişinden Çaylı’daki Beydağ kavşağına kadar olan yolun standardı bölünmüş yol standardına getirilirken kısmen sıcak asfaltı da yapıldı.

 

Ödemiş-Kaymakçı arası şantiye gibi

Günde yaklaşık 8 bin aracın kullandığı Ödemiş-Kaymakçı arasında ise Yolüstü Mahallesi’nden Kurucuova Mahallesi’ne kadar olan bölge adeta şantiyeye dönüştü. Yol genişletme ve dolgu çalışmaları yapılırken henüz asfalt kaplaması yapılmayan bölgede ulaşım kontrollü olarak tek şeritten sağlanmaya devam ediyor. Sık sık üzücü trafik kazalarının da yaşandığı Ödemiş-Kaymakçı etabının kısa sürede tamamlanması bölge sakinlerinin öncelikli talepleri arasında yer alıyor.

 

Bakan Arslan, 2018’i işaret etmişti

Torbalı’dan Kiraz’a kadar uzanan karayolunun yaklaşık 60 kilometrelik kısmı tamamlanırken 32 kilometrelik kısımda çalışmalar sürüyor. 2017 yılı Nisan ayında Tire-Belevi bölünmüş yol projesinin temelini atmak üzere Tire’de törene katılan dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, “İzmir- Aydın bölünmüş devlet yolu 2018’de tamamlanacak. Torbalı- Bayındır- Ödemiş-Kiraz bölünmüş yolu 2018’de tamamlanacak. Ödemiş-Köşk yolu projelendirilecek. İzban hattı toplam185 km’ye çıkartılacak. Marmaraydan 6 tren seti daha getirilip seferler 6 dakikada bir yapılacak. Tire- Çatal- Ödemiş demiryolu hattı toplam 110 milyon liralık yatırımla elektrikli hale getirilecek”demişti.

Başar Uçar

Bakmadan Geçme