Advert
Advert

Sınav kaygısı başarıyı olumsuz etkiliyor

Sınav kaygısı başarıyı olumsuz etkiliyor
Sınav kaygısı başarıyı olumsuz etkiliyor Küçük Menderes
test Bu içerik 1756 kez okundu.

Psikolojik danışman ve aile danışmanı Tuğçe Aslıtürk, öğrencilerin yaşadıkları sınav kaygısı ile ilgili tavsiyerde bulundu. Psikolojik danışman Tuğçe Aslıtürk, "Sınav kaygısı, sınavda bildiklerin unutulacağına yönelik ya da yeteri kadar başarılı olamayacağına yönelik inanılan endişedir. Sınav kaygısı, tamamen yok edilecek bir şey değildir çünkü kaygı, belli bir düzeyde bizi harekete geçiren ve hayatta kalmamızı sağlayan bir durumdur. Kaygının fazla düzeyde olması, bizi sıkıntıya uğratır. Mesela sınav kaygısı ne kadar yüksekse başarı o derece düşer. Fazla miktardaki sınav kaygısı, bizim başarımızı engelleyecektir.

Sınav kaygısını engellemeye yönelik olarak olumsuz düşüncelerimiz çok fazlaysa yani 'Başarısız olacağım', 'Ben aptalım', 'Yapamayacağım', 'Yetersizim', 'Değerli değilim, 'Daha önce çok çalıştım ama yine yapamadım. Yine aynısı olacak’ gibi endişeler varsa ve bu durum; terlemeler, ağız kuruluğu, stres, yaşanılan endişeler gibi bedensel tepkilere dönmüşse bir uzmandan yardım alınmasını gerektirir" şeklinde konuştu.

"Silgi, kalem gibi cisimlere odaklansınlar"

Aslıtürk, "Sınav kaygısı ile baş edebilmek için nefes egzersizleri ve gevşeme egzersizleri yapılabilir. Sınav öncesinde öğrenciler, diğer öğrencileri görüp daha çok stres yapıyorlar. Bunun için duvar gibi boş bir alanda durabilirler, odaklanmayı sağlamak için iyi bir yöntem olacaktır. Yine sınav anında stres düzeyini düşürebilmek için silgi, kalem gibi belli bir cisme odaklanabilirler. Farklı bir yöntem olarak da 15 saniye kadar gözlerini kapatıp derin bir nefes alarak yavaşça verdiklerinde kaygıdan uzaklaşacaklardır.

Kaygının sebeplerinden biri de sınava yüklenmiş olan anlam ve yine sınav sonrasında bizi nelerin beklediğine dair kazanımları önemsememiz. Aslında sınav, tek bir seçenek değildir. Her zaman sınavlara giriyoruz. Her girdiğimiz sınavda başarılı olmak zorunda değiliz. Öğrenciler sınava odaklanmalı, sınav sonrasına değil. Öğrenci, elinden geleni yapıp çalıştıysa ve daha önce başarısız olmuşsa bile bunun hiçbir önemi olmamalı. Yeni bir sınav, yeni bir ihtimal diye düşünerek bütün kötü imajlardan sıyrılmalılar" diyerek kaygı ile başa çıkma yöntemlerini anlattı.

"Olumsuz düşüncelerden uzak dursunlar"

 Aslıtürk son olarak, "Sınavdan bir gün önce kesinlikle ders çalışmasınlar çünkü kaygılı olan öğrencilerimizin kaygı düzeyleri daha da artacaktır. Ders çalışmak yerine dışarı çıkıp yürüyüş yapmaları faydalarına olacaktır. Dışarıdayken bilmedikleri herhangi bir gıda tüketimini  gerçekleştirmesinler. Yemek rutinlerini değiştirmesinler. Bunun yanında uyku düzenlerini değiştirmesinler. Normalde 23.00'te yatan bir öğrenciyi ailesi sınav olduğu için 21.00'de yatırmaya çalışıyor ve bu da kaygıya sebep olur.

Öğrenciler, kendilerine odaklanarak her şeyin güzel olacağına kendilerini inandırmalılar.  'Başaramayacağım' ya da 'Kötü geçecek' gibi olumsuz senaryolardan uzak durmalılar. 'Bu, yeni bir sınav. Neden başarısız olayım ki? Başarısız olmak için bir nedenim yok' gibi kendilerine telkin etsinler. Aileler de sınav çıkışında öğrencilere 'Nasıl geçti?' sorusunu sormasınlar. Çocuklarına 'Nasılsın ve şu an ne yapmak istiyorsun?' sorusunu yöneltsinler"  diyerek ailelere ve öğrencilere tavsiyede bulundu.

Emsal Esra Çağlar

Sende Yorumla...

bodrum escort

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
"İkinci bir emre kadar seferler açılmayacak"
Havza genelinde zehir operasyonu
Havza genelinde zehir operasyonu