Advert
Advert

Yöredeki çiçek yetiştiricileri İstanbul'a çıkarma yapacak

Yöredeki çiçek yetiştiricileri İstanbul'a çıkarma yapacak
Yöredeki çiçek yetiştiricileri İstanbul'a çıkarma yapacak Küçük Menderes
test Bu içerik 350 kez okundu.

Bu yılki ihracat hedefini 125 milyon dolara çıkaran süs bitkileri sektörü, 14-16 Kasım tarihlerindeki Flower Show İstanbul/Eurasia Plant Fair 2019’da buluşuyor. 11. kez kapılarını açacak fuara İzmir’den Aratlı Botanik, Aydınlar Madencilik, Cemer Kent Ekipmanları, Çömlekhane, Edip Güler Fidancılık, Garden Natura Tarım Ürünleri, Gizem Peyzaj, Karopak, Orbay Plastik, Ödemiş Süs Bitkileri Üreticileri Birliği, Parkfit, S.S. Bayındır Çiçek Üreticileri Tarım Kalkınma Kooperatifi ve S.S. Ödemiş Bademli Fidancılık Tarımsal Kalkınma Kooperatifi katılıyor.

 

 Flower Show İstanbul/Eurasia Plant Fair 2019’da iç ve dış mekan süs bitkilerinden çiçek ve çiçekçilik malzemelerine, fide ve tohumlardan dikey bahçe uygulamalarına, egzotik ağaçlardan milli bitkilere, sulama ekipmanlarından peyzaj uygulamalarına ve bahçe aksesuarlarına kadar tüm yenilikler bir arada sergilenecek. Aralarında belediyeler, kamu kurumları, inşaat ve peyzaj proje firmaları, turistik tesisler, yapı marketler, şehir planlamacıları ve mimarların da olduğu yurt içi ve yurt dışından binlerce alıcıyı ağırlayacak olan fuar, bu yıl da Türk süs bitkileri sektörünü dünyaya açacak.

 

Yeni pazarlara

açılmayı hedefliyor

 

Tarsus Turkey ile birlikte bu yıl 11’incisini düzenleyecekleri Flower Show İstanbul/Eurasia Plant Fair hakkında açıklama yapan SÜSBİR (Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Dündar, fuarın doğrudan 78 bin, dolaylı yoldan 500 bin kişinin istihdam edildiği sektörleri için büyük öneme sahip olduğunu söyledi.

 

“Flower Show İstanbul fuarına sahip olmamızı sektörün şansı olarak değerlendiriyoruz. Hem iç hem de dış pazardaki daralmayı önlemek için ihracat öncelikli olmakla beraber belediyelerin bütçe kısıtları sebebiyle yurt içinde azalan satışlara alternatif yeni kanallara ihtiyacımız var” diyen Dündar, bu doğrultuda fuarda kurulacak ilişkilerin sürekli ticarete dönmesinin en büyük beklentileri olduğunu ifade etti.

 

 "Sektörü buluşturan

uluslararası tek adres”

 

Geçen yıl ihracatını yüzde 17 arttırarak 100 milyon dolar hedefini yakalayan Türk süs bitkileri sektörü, 2019 sonuna kadar yurt dışı satışlarını 125 milyon dolara çıkarmaya odaklandı. “Sektör olarak hedeflerimize doğru yürürken tüm aktörlerin birlikteliği gerekiyor. Bu kapsamda Kasım ayında 11’incisi düzenlenecek Flower Show İstanbul/Eurasia Plant Fair, sektörümüzü buluşturan en önemli adreslerden birisi” diyen Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçılar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Yılmaz; firmaların dışa açılması, ürünlerini yeni alıcılara sergilemesi ve böylece ihracatın arttırılması adına bu fuarın büyük öneme sahip olduğunu vurguladı.

 

Şazenuş Keskin

 

Sende Yorumla...
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Pandemi günlerinde Ödemiş dayanışması
Pandemi günlerinde Ödemiş dayanışması
Afetzede çiftçiye destek çağrısı
Afetzede çiftçiye destek çağrısı