• Haberler
  • Dev kavşaklarda bu kurallara dikkat!

Dev kavşaklarda bu kurallara dikkat!

Torbalı-Ödemiş-Kiraz bölünmüş yol projesiyle birlikte pek çok noktaya Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 'modern dönel kavşak' olarak...

Torbalı-Ödemiş-Kiraz bölünmüş yol projesiyle birlikte pek çok noktaya Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından “modern dönel kavşak” olarak adlandırılan dev adalar kuruldu.

Trafik ışığı olmaksızın dönüş yapılmasını sağlamayı amaçlayan dev dönel kavşakların yeni yeni yaygınlaşması bu tip kavşaklara alışık olmayan sürücüleri zorlarken Karayolları Genel Müdürlüğü bu kavşakların kullanımıyla ilgili sürücüleri bilgilendirdi.

“Trafik akımının merkezi bir ada etrafında yönlendirildiği ve ada etrafındaki araçların ilk geçiş hakkına sahip olduğu işaretlerle belirlenmiş kavşak tipi” olarak tanımlanan modern dönel kavşaklardan Ödemiş-İzmir hattında bol miktarda bulunuyor.

 

DEV KAVŞAKLARIN SAYISI ARTTI

92 kilometrelik bölünmüş yol projesi çerçevesinde şu ana kadar Çatal Mevkii Zeytinova yol ayrımı, Bayındır batı çıkışı, Canlı girişi, Torbalı girişinde modern dönel kavşaklar oluşturuldu. Canlı-Arıkbaşı arasında Kızılcaova köyü girişine de yeni bir kavşağın kurulacağı öğrenilirken dev kavşaklar bölge ulaşımının yeni bir parçası haline geldi. Torbalı-İzmir hattında da Kemalpaşa yol ayrımında ve Oğlananası yol ayrımında bulunan dönel kavşaklar zaman zaman kazalara sahne olurken Karayolları Genel Müdürlüğü bu kavşakların kullanımıyla ilgili sürücüleri bilgilendirdi.

 

DEV KAVŞAKLARDA GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN…

Karayolları’nın yayınladığı modern dönel kavşaklarda güvenli sürüş kuralları, “Kavşağa yaklaşırken yavaşlayınız. Kavşağa giriş yaparken ve kavşağı terk ederken yayalara yol veriniz.  Kavşağa girmek için bekleyiniz ve trafik akışında yeterli bir boşluk bulunduğunda kavşağa giriş yapınız. Kavşak içerisindeki bisikletliler dahil tüm araçlara yol veriniz. Kavşak içinde durmayınız. Geniş ve uzun araçların kavşak yaklaşımında, kavşak içerisinde ve çıkışında birden fazla şeridi ve apronu kullanmaları gerekebilir. Kavşak içerisinde bu tür araçların manevra alanına girmeyiniz ve geçmeyiniz. Kavşaktan çıkış yaparken sağ sinyal lambasını kullanınız. Çıkışı kaçırmanız durumunda, merkez ada etrafında tekrar dönerek çıkışa gelince kavşağı terk ediniz” şeklinde sıralanıyor.

Ambulans ve itfaiye gibi geçiş üstünlüğüne sahip araçlarla karşılaşıldığında ise sürücülerin kavşak alanına girmedilerse sağa yaklaşarak geçiş üstünlüğüne sahip araçların geçmesi için yol vermeleri; sürücüler kavşak içerisinde ise geçiş üstünlüğüne sahip araçların geçmesine olanak sağlamak için aracı durdurmadan, önceden planladığı şekilde kavşağı terk etmeleri ve sonra sağa yaklaşarak aracın geçmesi için yol vermeleri isteniyor.

Modern dönel kavşakların temel işleyişi konusunda ilk sağdan çıkacak sürücülerden; kavşağa yaklaşırken sağ şeride geçmeleri, hızlarını azaltmaları, sağ şeritten kavşağa girmeleri, planlanan çıkışa yaklaşırken sağa sinyal vermeleri ve kavşağı sağ şeritten terk etmeleri isteniyor.

Sonraki çıkışları kullanacak sürücülerin ise hızlarını azaltmaları, merkez adaya yakın şeritten kavşağa girmeleri, ada etrafında dönerken gereksiz şerit değiştirmemeleri, planlanan çıkışa yaklaşırken sağa sinyal vermeleri ve sağa yaklaşarak kavşaktan çıkmaları gerektiği vurgulanıyor.

 

ANA YOL-TALİ YOL KAVŞAĞINDA BUNLARA DİKKAT

Ana yol ile kesişen tali yol kavşaklarıyla ilgili olarak da “Ana Yol-Tali Yol kavşaklarında, modern dönel kavşakların aksine, tali yoldan gelen araçlar durmak ve ana yoldan gelen araçlara yol vermek zorundadır” uyarısı yapılıyor.

Başar Uçar

 

Bakmadan Geçme