- Haberler
- Çözüm çevre yolu
Çözüm çevre yolu
TÜİK verilerine göre trafiğe kayıtlı araç sayısının 2017 yılsonu itibariyle 7092 olduğu Kiraz'da şehrin trafik yükünü...
TÜİK verilerine göre trafiğe kayıtlı araç sayısının 2017 yılsonu itibariyle 7092 olduğu Kiraz’da şehrin trafik yükünü çeken ana caddesinin Ödemiş-Sarıgöl-Alaşehir yolu güzergâhında yer alması, ağır vasıtaların geçişlerini sıkıntı haline getiriyor. Trafik ekipleri sıkıntıya karşı yoğun mesai yapsa da aynı anda iki ağır vasıtanın geçiş yapmaya çalışması Sabit Arlı Caddesi’nde tıkanmalara yol açabiliyor. Bu tıkanmalara karşı tek çare ise çevre yolu olarak görülüyor.
Günde 7300 araç geçiş yapıyor
Kiraz araç sayısı bakımından olmasa da günlük araç yoğunluğu nedeniyle trafik sorunları yaşamaya başlayan ilçeler arasında yer alıyor. İlçede toplam trafiğe kayıtlı araç sayısı 7092 olarak tespit edilirken Ödemiş’ten gelip Alaşehir, Sarıgöl, Denizli istikametlerine gitmek isteyen araçların günlük ortalama yoğunluğu 7300’e ulaştı. Küçük Menderes havzasının kapısı konumundaki Kiraz-Sarıgöl-Alaşehir yolu özellikle ağır vasıtaların en çok tercih ettiği güzergâh olma özelliğini taşıyor.
Bütün yük 550 metrelik caddede
Anadolu içlerine gidecek sürücüler bu yolu kullanırken TIR ve kamyonlara ilçe merkezinin tam ortasından geçen yaklaşık 550 metrelik Sabit Arlı Caddesi dışında bir güzergâh olmaması nedeniyle caddede geçişler zorlaşıyor. Aynı anda karşı yönden gelen iki ağır vasıtanın geçiş yapmaya çalışması trafiği adeta kilitliyor. Bu durum yaya trafiği açısından da tehlikeleri de beraberinde getirirken saman yüklü kamyonların yüksek istiflenmesi ilçe merkezinde artık dar kalan caddede başka sıkıntılara da yol açabiliyor.
Çevre yolu kamulaştırma bekliyor
Trafik ekiplerinin gün içerisinde anonslarla ve uygulamalarla açık tutmaya çalıştığı caddedeki bu sıkıntılara çevre yolunun çare olması bekleniyor. Kiraz ilçe merkezinin güneyinden geçen çevre yolunda ise kamulaştırmayla ilgili hukuki sürecin sonuçlanması ile çalışmaların tamamlanabileceği ifade ediliyor.
Şemsiler yolu kavşağı dışında dolgu çalışmaları Menderes köprüsünden Hastaneye kadar olan bölgede tamamlanan çevre yolu inşa halindeyken bile yoğun şekilde kullanılıyor. Yol güzergahında uyarı levhaları olmasına karşın sürücüler pratik olması nedeniyle toprak haldeki yoldan geçiş yapıyor. Torbalı-Bayındır-Ödemiş-Kiraz bölünmüş yol projesi kapsamında uygulanan çevre yolu projesinin tamamlanması ile birlikte günlük araç yoğunluğu 7300’e ulaşan Kiraz-Sarıgöl-Alaşehir karayolunda ağır vasıtaların çevre yoluna yönlendirilmesi bekleniyor. Bir yandan otopark sıkıntısı da yaşayan Sabit Arlı Caddesi’ndeki tıkanmalara karşı çözüm çevre yolu olarak görülüyor.
Bölünmüş yolun “bonusu” çevre yolları
2010’lu yılların başından beri tamamlanmayı bekleyen Torbalı-Bayındır-Ödemiş-Kiraz bölünmüş yol projesinde Bayındır, Ödemiş ve Kiraz ilçeleri için öngörülen çevre yollarından ilki Bayındır’da hizmete sunulurken Kiraz’da ise çevre yolunun altyapısı büyük ölçüde hazırlandı. Ödemiş’in uzun zamandır beklediği çevre yolunda ise kamulaştırma çalışmaları sürüyor.
Başar Uçar