ÇEŞME-ALAÇATI-SIĞACIK'A GEZİ DÜZENLEDİK

Öğrencilerin bilgi, görgü ve yeteneklerini geliştirmek, toplumsal kurallara uyumlarını ve bir arada yaşama kültürü edinmelerini sağlamak, sosyal iletişim becerilerini geliştirmek, tarihi ve kültürel gezilerle öğrencilerde medeniyet tasavvuru oluşturmak, öğrencilerimize yakın çevremizdeki tarihi ve turistik yerleri tanıtmak amacıyla okulumuz öğretmenleri, öğrencilerimiz ve velilerimizle birlikte Çeşme-Alaçatı-Sığacık’a gezi düzenledik.

Gezi planımızda belirtildiği şekilde 21 Ekim 2023 tarihinde Ovakent’ten hareketle gezimize başladık.12 İon kolonisinden biri olan ve antik dönemdeki ismi Erythrai olan Türk turizminin gözbebeği Çeşme’ye ulaştık.Çeşme’deki ilk durağımız Balıklı Duvar, ardından 1508 yılında ll. Beyazıt’ın yaptırmış olduğu muhteşem deniz manzaralı Çeşme Kalesi’ne ulaştık. Kalenin muhteşem manzarası eşliğinde rehberimizin anlatımını dinledik. 1528 yılında Kanuni Sultan Süleyman tarafından yaptırılan Kervansaray’ı gördük.Çeşme çarşısında verilen serbest zamanı takiben, öğle saatlerinde antik dönemde ismi Agrilliaolan günümüzdeki ismiyle Alaçatı’ya ulaştık.

Haber

Burada biraz olsun yol yorgunluğunu atıp, dinlenmek üzere kısa bir mola verdik. Kendine özgü taş mimarisi, asma bahçeleri, Yel değirmenleri ve rüzgârı ile ünlü bu güzel kasabada verilen serbest zamanda Alaçatı’nın taşla kaplanmış Rum mimarisi ile Osmanlı mimarisinin birleştiği daracık sokaklarında dolaşıp, bol bol fotoğraf çekip, yöresel lezzetlerin tadına baktık.  Verilen serbest zaman sonrasında Seferihisar sahilindeki en önemli yerleşimlerden biri olan Sığacık mevkiine geçtik. Sığacık’ın en gözde yerlerinden Sığacık Kalesi’ni ve Sığacık marinayı rehberimiz eşliğinde gezdik.Dönüş yolculuğu ile birlikte keyifle geçen bir geziyi daha tamamlamanın mutluluğunu yaşadık.