Beyin ve Bilişsel Beceri
Devam! Ne demiştik İnsan, beynin her iki tarafını kullanır ancak genellikle bir taraf daha baskın olmaktadır…...
Devam!
Ne demiştik; İnsan, beynin her iki tarafını kullanır; ancak genellikle bir taraf daha baskın olmaktadır…
Sağ Beyin / Yaratıcı Zekâ…
- Sağ beyin, bilgiyi bir bütün olarak ve resimle işler.
- Tasvir ve semboller kullanır; resimlere şekillere ve renklere tepki verir.
- Sözel ifadeler dışında müziğe, vücut diline, dokunmaya tepki verir.
- Sezgicidir, önsezilerini ve hislerini takip eder.
- Nesnelerle soyut değil, duygusal olarak ilişki kurar.
- Uzaysal ilişkileri kullanır.
- Duygusal ve üretici taraftır.
- Görerek ve duyarak öğrenir.
- Hayallere, şiire, mecaza meraklıdır.
- Ayrıca vücudun sol bölümündeki duyusal organları ve vücut hareketlerini kontrol eder.
- Vücudun sol tarafındaki duyu organlarını ve vücut hareketlerini kontrol eder.
İşlevleri:
- Yaratıcılık,
- Sübjektif,
- Hatırlama,
- Bütünü görme,
- İçgüdüsel,
- Sezgisel,
- Hissetme,
- İşitme,
- Duyma,
- Koklama,
- Tat alma,
- Ritmik,
- Hatırlama,
- Müzikal
Vücudun sol tarafını kontrol eder,
- Duygusaldır,
- Dokunsal yollarla öğrenir,
- Duyguları serbest bırakır,
- Yüzleri hatırlar,
- Daha fazla risk alır, daha az kontrollüdür,
- Yazılı ya da gösterilen talimatlara uyar,
- Problemleri bütüne bakarak çözer,
- Çizimi ve nesneleri kullanmayı tercih eder,
- Eşanlamlı biçimde düşünür,
- Benzer nitelikleri arar,
- Sezgiseldir,
- Bütünseldir,
- Kendiliğindendir,
Sol Beyin / Mantıksal Zekâ…
- Sol beyin, konuşma ve dil merkezidir.
- Analitik (adım adım) düşünür.
- Mantıklı ve sistematiktir.
- Bilgiyi ardışık ve doğrusal işler.
- Ayrıntıcıdır.
- Sayısal işlemlerde üstündür.
- Sebep sonuç ilişkilerini kullanır.
- Ayrıca vücudun sağ tarafındaki duyu organlarını ve vücut hareketlerini kontrol eder.
İşlevleri:
- Adlandırma,
- Matematiksel işlemler,
- Dili doğru kullanma,
- İnceleme parçayı görme,
- Sistemli analiz etme,
- Disiplinli,
- Objektif sınıflandırma,
- Mantık yürütme,
- Sıralama
Vücudun sağ tarafını kontrol eder,
- Mantıksaldır
- İşitsel, görsel yollarla öğrenir,
- Duyguları kontrol eder,
- İsimleri hatırlar
- Az(kontrollü) risk alır,
- Sözlü talimatlara uyar,
- Problemleri parçalayarak çözer,
- Yazmayı ve konuşmayı tercih eder,
- Matematiksel biçimde düşünür,
- Farklılıkları arar,
- Rasyoneldir,
- Devamlıdır,
- Zihinsel ağırlıklıdır,
- Yapısaldır,
- Planlıdır,
Bilişsel Gelişme
- BİLİŞ; düşünme, öğrenme vehatırlama süreçlerine denir.
- Düşünme; İnsanda anımsama ve hayal kurma yeteneği olduğu gibi bir de, hayvanlardan farklı olarak, düşünme yeteneği vardır. Düşünme, eşyayı ve olayları birbiriyle karşılaştırmak, bunların birbirine uyan ve uymayan yönlerini bulmak ve aralarındaki benzerliklere veya farklara göre onları sınıflandırmak demektir.
Duyu organlarımız aracılığıyla aldığımız sayısız algıları harmanlama işi.
Düşünme tamamen zihinsel bir eylemdir. Düşünme kavramı altında yer alan eylemler oldukça geniştir. Düşünüp taşınma, umma, karar verme, imgeleme, hatırlama, merak etme, ölçüp biçme, niyetlenme, inanma, inanmama, derin düşünme, anlama, çıkarım yapma, öngörme, iç gözlem yapma, sürekli düşünme kavramı altında yer alan olgulardır.
- Öğrenme; birey ile çevresi arasındaki karşılıklı etkileşimle oluşan kalıcı izlenimli yaşantı ürünlerinin bireyde oluşturduğu davranış değişimini ifade etmektedir.
Tekrar veya yaşantı sonucunda bireyin davranışlarında meydana gelen kalıcı değişiklerdir.
Hafta başı bu önemli bölümden devam etmek üzere, hoşça ve sağlıkla kalın inşallah.
Sevgiler
Bakmadan Geçme





