Tire-Torbalı Karayolu Meclis Gündemine Taşındı

CHP İzmir Milletvekili Sevda Erdan Kılıç, Tire-Torbalı karayolu üzerinde meydana gelen kazayı ve yol sorununu meclis gündemine getirdi.

CHP İzmir Milletvekili Sevda Erdan Kılıç, Tire-Torbalı karayolu üzerinde meydana gelen kazayı ve yol sorununu meclis gündemine getirdi.
Geçen hafta Tire OSB'deki işine giderken sanayi giriş yolunda meydana gelen trafik kazasında hayatını kaybeden Mustafa Hüseyin Barış ve bir kişinin de ağır yaralandığı olayı Kılıç, meclis gündemine getirdi; yol sorununun 20 yıldır birçok kez ilgililere iletildiğini ama hala çözüme kavuşmadığını belirtti.

'İşçiler işe gitmek istiyor, ölüme değil'

Tire-Torbalı karayolunun, özellikle organize sanayi bölgesinde çalışanların hayatını tehlikeye attığını ifade eden Kılıç, bir yılda ortalama 24 kazanın meydana geldiğini ifade ederek, 'TOSBİ'deki 105 fabrikada çalışan binlerce işçi her gün bu yolu kullanıyor. Son kazadan sonra sanayi işçileri ve yöneticileri eylem yaptı. Çünkü artık bu ölümler durdurulmalı. İşçiler işe gitmek istiyor, ölüme değil' şeklinde konuştu.

'20 yıldır çözülemeyen bir konu: Yol'

Her gün ortalama 2 bin 500 aracın geçtiği bu yolun hala daha tek şeritli olduğunu ifade eden Kılıç, sanayi işçilerinin sabah işe giderken canlarını riske attıklarını dile getirdi. Kılıç, altyapının da eksik olduğunu ifade etti.

Kılıç sözlerine şöyle devam etti, 'Bu kazaların sorumlusu, ihmalkarlıktır. Artık bu anlayış değişmeli. Yol bir an önce ikiye çıkarılmalı, sinyalizasyon sistemi kurulmalı, güvenlik önlemleri artırılmalı ve denetimler sıklaştırılmalıdır. Mustafa Hüseyin Barış ve bu yolda hayatını kaybeden herkes için bu konunun takipçisi olacağız. Bu yol artık can almamalı. İşçiler güvenli şekilde işe gitmeli, evlerine dönmelidir.'

Kılıç, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'na da şu soruları yöneltti:

1. Tire-Torbalı Karayolu'nun TOSBİ girişleri dhilinde bölünmüş yola dönüştürülmesi için ilk başvurunun 20 yıl önce yapıldığı belirtilmektedir. Bakanlığınız bu başvuruyu hangi tarihte teslim almıştır, başvuruyla ilgili bugüne dek herhangi bir işlemler ve projelendirme çalışması yapılmış mıdır?

2. Söz konusu güzerghı bölünmüş yol hline getirmek veya sinyalizasyon-aydınlatma gibi iyileştirmeler yapmak üzere Bakanlığınızın yatırım programında ayrılmış ödenek var mıdır, varsa miktarı nedir?

3. 2005-2025 yılları arasında Tire-Torbalı Karayolu'nun TOSBİ bağlantı noktalarında meydana gelen (ölümlü, yaralanmalı ve maddi hasarlı) kaza sayısı kaçtır, Bu kazalarda kaç vatandaşımız yaşamını yitirmiş, kaçı yaralanmıştır?

4. TOSBİ'deki yaklaşık 105 fabrikanın vardiyalı çalışma düzeni göz önüne alındığında, yol kapasitesinin yetersiz kaldığı yönündeki şikyetler Bakanlığınıza kaç kez iletilmiştir, bu başvurulara verilen yanıtlar nelerdir?

5. Bölgede ağır tonajlı araç trafiği de dhil olmak üzere günlük 2 bin 500 araç geçtiği dikkate alındığında, mevcut yolun taşıt trafiği analizleri ve risk değerlendirmeleri yapılmış mıdır, yapıldıysa sonuçları nelerdir?

6. İşçi güvenliğini teminen kısa vadede hayata geçirilmesi planlanan acil önlemler (geçici sinyalizasyon, radar-hız kontrol sistemi, yaya üst/alt geçidi vb.) var mıdır?

7. Tire Organize Sanayi Bölgesi'nin büyüme öngörüleri doğrultusunda 2030 yılına dek planlanan ulaştırma ve altyapı projeleri bulunmakta mıdır, Bulunuyorsa proje detayları, bütçesi ve bitiş tarihleri nedir?

Bakmadan Geçme