Taş tozuyla sanat

Okul hayatından beri sanatla iç içe olduğunu dile getiren Açık, emekli olduktan sonra kendini tam anlamıyla...

Okul hayatından beri sanatla iç içe olduğunu dile getiren Açık, emekli olduktan sonra kendini tam anlamıyla resim sanatına adadığını belirtti. Açık, 'Herkesin yapmadığı ve bilmediği bir uğraş'' olarak nitelendirdiği bu sanatın 40 sene önce Tarsus öğretmen okulunda  dersinin okutulduğunu ve bu uğraşın gelişiminin yeterli olmadığını da üzülerek ifade etti. Farklı coğrafyalardan ilham alarak kendi çektiği fotoğrafları da dahil ederek taştan tablolar yapan Açık, ''Taşları tablo haline getirdiğiniz zaman size bir şeyler anlatıyor. Bu şekilde taşları konuşturuyorum'' dedi.

Açık, konuşmasının devamında şunları dile getirdi:

'Resimlerimin hiçbirinde boya kullanmıyorum, taşların kendi rengini kullanıyorum. Doğadan bulduğum taşları topluyorum. O taşları parçalıyorum sonra havana girecek şekilde küçük parçalara ayırıyorum. Tekrar havanda dövüp eleklerden geçiriyorum, eleklerden geçirdikten sonra kullanacağım taşın büyüklüğüne göre o taşları yıkıyorum, tozu toprağı gidiyor bu sayede taşların mineralleri kalıyor, o mineralleri resmi çizdikten sonra üzerine yapıştırıyorum ve ortaya ''taş tablo'' çıkıyor. Ayrıca bu uğraşı Kum resim sanatıyla karıştırıyorlar, bu tamamen farklı. Taşı kum haline siz getiriyorsunuz ama kum şeklinde değil, taşın minerallerini, iriliğini siz seçiyorsunuz. Bazıları daha ince olabiliyor ama kullanacağınız resmin boyutunu daha büyük yapabiliyorsunuz, eleklerden de ona göre geçiriyorsunuz'.

AMACI, GENÇLERİN BU SANATLA İLGİLENMESİNİ SAĞLAMAK

Amacının bu sanatı gençlere aşılamak ve onların bu sanatla ilgilenmesini sağlamak olduğunu söyleyen Açık, 'Ama bana gelen gençler genelde benim kendi topladığım kırıp hazırladığım, şişelediğim hazır taşları almak istiyorlar. Ben de onlara dışarı çıkmalarını, doğayı teneffüs etmeleri gerektiğini, kuşların cıvıltısını, derenin şırıltısını dinlemenin bu işi icra etmek de ne kadar önemli olduğunu söylüyorum'' dedi.

Haber Merkezi

Bakmadan Geçme