'Sosyal medyaya esir olduk'

Hayatımızın her alanında yer alan internet, alışveriş alışkanlıklarını da değiştirdi. Öğretim Görevlisi Dr. Göker Gülay, internetin...

Hayatımızın her alanında yer alan internet, alışveriş alışkanlıklarını da değiştirdi. Öğretim Görevlisi Dr. Göker Gülay, internetin yoğun kullanımının satın alma alışkanlıklarımızı da etkilediğini, artık birçok insanın teknolojik ürünlerden ekmeğe kadar satın alacağı ürüne sosyal medyadan bakarak karar verdiğini belirtti. 
 

Doktora çalışmasını tüketici davranışlarının, internet ve sosyal medya ile dönüşümü üzerine yapan Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Göker Gülay, 'İnternetin olmadığı zamanlarda satın alma kararlarını verirken arkadaş tavsiyelerinden ya da örneğin dergilerdeki yorumlardan yararlanan tüketiciler, bugün internet üzerindeki ve özellikle sosyal medyada yer alan bilgi kaynaklarını etkin biçimde kullanıyor. Daha da önemlisi, satın aldıktan sonra da sosyal medya platformlarında memnuniyet ya da memnuniyetsizliklerini aktarıyorlar' dedi.

Sosyal medya toplumun yansıması
 

Araştırmalara göre tüketicilerin büyük bir çoğunluğunun alışveriş yapmadan önce sosyal medya kanallarında araştırma yaptığını kaydeden Gülay, 'Çünkü sosyal medyada konuşulanlar, toplum içerisinde genel olarak paylaşılan düşüncelerin bir yansıması olarak kabul ediliyor. Özellikle genç kuşağın büyük bir çoğunluğu, satın alma kararlarını verirken sosyal ağlara güveniyor. İnternetin, tüketicilere, fiyatları karşılaştırabileceği, yüksek sesle şikayet edebileceği ve ihtiyaçlarına en uygun alışverişi yapabileceği ortamı sağlaması, sosyal medya tavsiyelerine dayalı alışveriş yapma olasılığını da önemli ölçüde artırıyor. Sosyal medyaya danışmadan hiçbir şey yapmıyoruz' diye konuştu.

 

Haber Merkezi

Bakmadan Geçme