Saygılı: İcraatla konuşuyor vizyonla yön veriyoruz

AK Parti İzmir İl Başkanı Bilal Saygılı, AK Parti hükümetlerinin 2003-2025 yılları arasında İzmir'e yaptığı ulaşım yatırımlarını kamuoyuyla paylaştı.

Saygılı, '23 yıldır lafla değil, icraatla konuşuyoruz' diyerek projelerin detaylarını sıraladı.

Saygılı, yaptığı açıklamada İzmir'e yapılan ulaşım yatırımlarının yalnızca rakamlardan ibaret olmadığını belirtti:

'İzmir'e baktığımızda, sadece bir şehir görmedik; üretimin, kültürün ve Türkiye Yüzyılı'nın öncüsü olacak bir potansiyelin merkezi gördük.'

Saygılı, 2002 yılında 431 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunun 2025 itibarıyla 977 kilometreye çıkarıldığını vurguladı. İzmir Çevre Yolu'nun 55,5 kilometrelik kısmının tamamlandığını, Konak Tüneli'nin şehir içi trafiğine nefes aldırdığını ifade etti.

Büyük otoyol projeleri hayata geçti

AK Parti'nin İzmir'e kazandırdığı önemli projelerden bazıları şöyle sıralandı:
İzmir–İstanbul Otoyolu: 8,5 saatlik yolculuk 3,5 saate indi.
Menemen–Aliağa–Çandarlı Otoyolu: Hizmete açıldı.
Sabuncubeli Tüneli: İzmir–Manisa arası 15 dakikaya düştü.
Bergama Çevreyolu ve Torbalı Kemalpaşa Kavşağı: Trafik akışını rahatlattı.

Raylı sistem ve hava yolu yatırımları

Saygılı, İZBAN projesinin İzmir'in ulaşımında devrim yarattığını söyledi:

'İZBAN ile Aliağa'dan Selçuk'a uzanan 136 kilometrelik hatla şehir kuzeyden güneye birleşti.'

Ayrıca, modernize edilen Adnan Menderes Havalimanı sayesinde yolcu sayısının 2,3 milyondan 11,5 milyona çıktığını aktardı.

DEV projeler sürecek

Saygılı, 2027 yılında tamamlanması hedeflenen Ankara–İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı çalışmalarının da hızla sürdüğünü söyledi. Bunun yanı sıra, Yeni Foça Yat Limanı hizmete alındı, Özdere–Dikili arasında 5 yeni liman için projeler hazırlandı.

2003-2025 yatırım karnesi

Saygılı'nın açıkladığı verilere göre 2003–2025 döneminde İzmir'e yapılan ulaşım yatırımlarından bazıları şu şekilde:

146 km tek yol yapımı

552 km BSK kaplama

308 köprü (toplam 46.404 metre)

5.149 km asfalt onarımı

865 km oto korkuluk

30 yaya üst geçidi

165 sinyalizasyon sistemi

13 milyon m yatay, 67.379 m düşey işaretleme

12 kaza kara noktası iyileştirmesi

Bakmadan Geçme