Rıfat Eriş, TOGG'u anlattı

Geçtiğimiz ayın son cumasında tanıtılan ilk elektrikli yerli otomobil TOGG'un (Türkiye Otomobil Girişimcileri Grubu) lansmanına katılan...

Geçtiğimiz ayın son cumasında tanıtılan ilk elektrikli yerli otomobil TOGG'un (Türkiye Otomobil Girişimcileri Grubu) lansmanına katılan Ödemiş Ticaret Odası (ÖTO) Başkanı Rıfat Eriş, gazetemize özel detaylar verdi.

 

'Gözlerindeki umudu görmek mümkündü'

 

Eriş, 'Çok önemli, tarihi bir ana tanıklık etmenin mutluluğunu yaşadım. Diğer ticaret odası başkanlarıyla da istişare ederken aracın nasıl olacağıyla ilgili herkes beklentisini paylaşmıştı. Ben, çok da büyük bir beklentim olmadığını dile getirmiştim. Tabi heyecanlıydık ve aracı da görmek çok istiyorduk. Cuma günü saat 15.00'te Cumhurbaşkanımızın ve bakanlarımızın da teşrifleriyle lansman başladı. Tanıtım, TOGG CEO'su Gürcan Karakaş'ın konuşmalarıyla başladı. Karakaş, katılanlara aracın özelliklerini anlattı. Araç; doğuştan elektrikli, beş saat ilerledikten sonra yarım saat şarj oluyor ve bu süre içinde de yüzde seksenin üzerinde bir şarj kapasitesi var. Tabi bu yeni teknoloji araçlarla hepimiz yeni tanışacağız. Hayatımızın içerisinde de çok sık karşılaşmadığımız araçlar olduğundan lansman girişinde bizi ayrı ayrı stantlara dağıtarak aracın özelliklerini de daha fazla kavramımızı sağladılar. Lansmanda yüze yakın mühendis vardı ve gözlerindeki umudu da görmek mümkündü' dedi.

 

'O an satışa çıksa herkes alırdı'

 

Aracın hızını mühendislerden öğrendiğini de belirten Eriş, 'Mühendisler, dört çeker araçlarda aracın sıfırdan yüz kilometreye 4.8 saniyede ulaştığını söyledi. Bunun özellikle elektrikli araçlarda çok iyi bir mesafe olduğunu söylemek lazım. CEO Gürcan Bey de hız tutkunlarını koltuğuna yapıştıracak cinsten bir araç olduğunu belirtmişti. Tanıtım başladığında aracı görüp otonom özelliğini de öğrendiğimizde daha da hayranlık duyduğumuzu söylemek mümkün. Bu özellikle beraber örneğin eve girmeden önce evin ışıklarını, klimasını kontrol edebiliyorsunuz. Aynı şekilde evden çıktıktan sonra da kontrol edebilmek mümkün oluyor. Trafik sıkıştığında aracı otomatik şoföre devredebiliyor ve aracın içini ofis olarak da kullanabiliyorsunuz. Araç, sizi gitmek istediğiniz noktaya otomatik olarak da ulaştırabiliyor. SUV serisi olarak ve elektrikli araç olarak kendi sınıfında çok üstün bir araç olduğunu da söylemek mümkün. Ben, çok etkilendim. Şunu net olarak söyleyebilirim ki, 'Türkler, bir araç yapacağını beyan etti ancak yapmak istediği ve böyle oldu' gibi bir durum kesin olarak yok. Araç, piyasada dünyanın hakimi olsun denilerek özellikleri oluşturulmuş bir araç. Bu durum da bizi çok duygulandırdı. İnanın o salondaki herkes, bu araçlar o an satışa çıksaydı satın alırdı' ifadelerini kullandı.

 

'Tüm dünyada kabul görecek

bir marka üretmek istiyorsak…'

 

Eriş, son olarak şunları söyledi: 'O tarihi ana, 60 yıllık bir hayale tanıklık etmekten çok mutluyuz. Bununla beraber bir kesim vatandaş da aracın tasarımının İtalyan bir şirket tarafından yapılması savıyla yerli otomobil olduğunu kabul etmiyor. Bu konuda da vatandaşımızı bilgilendirmek isterim. Baktığımızda bu, çok normal bir süreç.  Şu anda fabrikası olan, seri üretimi olan çok sayıda firma, gelecekteki otomobilleri adına böyle firmalara tasarım yaptırıyorlar. Şu anda seri üretimi olan ve çok gıptayla baktığımız firmalar; 2020, 2021, 2022 modellerini bizim de tasarımını yaptırdığımız firmaya çizdiriyorlar. Yani bu, normal bir süreç. Üretim ayrı, tasarım ayrı bir şeydir. Üretimi, patentleri, alınan lisansları tamamen Türk. Fabrikanın bir milyon metrekarelik bir alana Gemlik'e kurulması düşünülüyor. Gemlik Belediye Başkanı da havalara uçuyor. Açıkçası bu kadar güçlü bir markanın orada olması, istihdam hususunda da halka çok büyük destek sağlayacak. Biz eğer tüm dünyada kabul görecek bir marka üretmek istiyorsak tüm dünyadaki araçların üretim bandını da incelemeliyiz. Kıyaslama da yapmalıyız.'

 

Ece Köseoğlu

Bakmadan Geçme