Park sorununa çözüm
Biliyorsunuz, ben doğma büyüme Kaymakçılıyım ve Ödemiş'te 1996 yılından bu yana görev yapıyorum. Kırıkkale ve Zonguldak'ta...
Biliyorsunuz, ben doğma büyüme Kaymakçılıyım ve Ödemiş'te 1996 yılından bu yana görev yapıyorum. Kırıkkale ve Zonguldak'ta göre yaptıktan sonra evlendim ve Ödemiş'e geldim. Eşimin hemşire olması nedeniyle evimizi hastaneye yakın bir yerden kiraladık. 10 yıl kirada oturduktan sonra yine aynı bölgede, kirada oturduğum evimin 100 metre ilerisinden bir ev satın aldık.
10 yıl kira verdim! Bu konudaki tek pişmanlığım, keşke hiç kirada oturmadan kredi, borç harç bir ev satın alsaymışım.
Oğlum, iki yıl önce Aydın Adnan Menderes Üniversitesi'ni kazandı. İlk yıl yurtta kaldıktan sonra 'Eve çıkacağım' dedi. Yeni yapılmış 1+1 öğrenci evi bulduk; hem kiralık hem de satılıktı. İlk pişmanlığımı bir kez daha yaşamayayım diye hiç kira vermeden kredi, borç harç derken evi aldık.
Bu yüzden sık sık Aydın'a gidip geliriz. Aydın; Ödemiş'in 3-4 kat büyüklüğünde, daha derli toplu bir kent. Evimiz de kentin merkezinde, kentsel dönüşüme giren Orta Mahalle'de. Mahallede çok hızlı bir yapılaşma var. Üniversiteye yaya gidilip geliniyor.
Ödemiş'e dönersek: Evlendiğim yıllarda arabamız yoktu tabii. Zamanla bir araba satın aldık. İlk yıllar hiçbir zaman otopark sorunu yaşamadım. Her zaman park edecek bir yer vardı çünkü. Kendi evimizi satın aldığımızda da bu sorunu yaşamadık. Hatta şu anki evimizin önünde genişçe bir park var ve etrafı otopark alanı.
Fakat şu son üç beş yıldan bu yana bazen park yeri için bir tur atmak zorunda kalıyorum. Çarşı pazar ile görev yaptığım okul, evime yakın olduğu için pek araca ihtiyaç da duymuyorum. Hani olmasa da olur diyeceğim ama artık araçsız olmuyor.
Ama görüyorum ki Ödemiş'te sadece merkez cadde ve sokaklarda değil, çevrede de araç parkı sıkıntı olmaya başladı. Örneğin minibüs güzergahında olan Bilgi Sokak'ta araçlar iki yönlü park edince iki araç yan yana geçemiyor; birbirlerini bir boşlukta beklemek zorunda kalıyorlar.
Konuyu dağıtmadan öze gelelim.
Sık sık gidip geldiğim için Aydın ile Ödemiş arasında kıyaslamalar yapıyorum.
Park sorunu Aydın'da da var. Evler de Ödemiş'ten ucuz.
Orta Mahalle'de eski tek katlı evler dört katlı apartmanlara dönüşürken bütün binaların zemin katları otopark olarak ayrılmış. Mahalle eski olduğu için sokaklar da dar. Ancak iki araç geçebiliyor. Ya da tek yönlü park olursa tek araç…
Fotoğrafta da gördüğünüz gibi belediye, yeni binalara böyle bir zorunluluk getirmiş. Peki 'Çok kullanışlı mı?' diye sorarsanız, bana göre pek kullanışlı değil. Yani zemin katlar, araç otoparkı için ayrılmış ama müteahhit, mühendis ve mimarlar bence çok kullanışlı bir zemin kat ortaya koyamamışlar. Belki de ilerleyen zamanda, bir belediye meclisi alacağı bir kararla bu otoparkların daireye veya dükkana dönüştürülmesine onay verecekler. Zaman gösterecek.
Peki böyle bir durum, Ödemiş'te de yapılabilir mi?
Düşünsenize, tek katlı binalar yıkılıyor yerine 4-5 katlı yeni binalar yapılıyor. Peki bu daire sahipleri araçlarını nereye koyacaklar! Katlayıp ceplerine koyamayacaklarına göre!
Belki de belediye, müteahhitlerden otopark parası bile alıyor ama yeni otopark alanları açmıyor!
Bence bunu Ödemiş'te iş yapan inşaat mühendisi, mimar ve müteahhitler düşünebilirler. Düşünemezlerse belediye öncülük yapıp düşünmelerini sağlayabilir.
Aydın'da olabiliyorsa neden Ödemiş'te olmasın!
Gelelim benim asıl dile getirmek istediğime. Bence mühendis, mimar ve belediye üçlüsü kafa kafaya verip artan araç trafiğine çözüm bulabilirler. İnşaat Mühendisleri Odası Ödemiş Temsilcisi Ufuk Aykol'un bu öneriye olumlu yaklaşacağını düşünüyorum. Hem kendisi de gezmeyi oldukça seven biridir. Gezip gördüğü yerlerde mutlaka farklı uygulamalarla karşılaşmıştır.
Benim bu konuda iki önerim olacak. Bunlardan ilki: Bilgi Sokak gibi dar sokaklarda tek yönlü çapraz park uygulaması yapılabilir. Böylece araç giriş çıkışları daha rahat yapılabilir ve bu büyüklükteki sokaklardan iki araç daha rahat geçebilir.
İkinci çözüm önerim ise merkezdeki trafik sıkışıklığı için olacak.
Ödemiş'teki minibüs hatları geliştirilip güzergahlar arttırılabilir. Fiyatlarda da biraz indirime gidip vatandaşların minibüsleri daha çok kullanmaları teşvik edilebilir.
Ben, her günlük küçük köşemde üç çözüm önerisi ortaya attım. İmkansız olabilir ama gerçekçi olalım demiştik.