ÖDEMİŞİN YOLLARINDA YOGUNLUK YÜZDE 12 ARTTI

KÜÇÜK MENDERES&rsquoİN KARAYOLLARI HER GEÇEN YIL YOĞUNLAŞIRKEN BU DURUM UZUN KONVOYLAR, KAVŞAKLARDA ARAÇ KUYRUKLARI VE OTOPARK...

KÜÇÜK MENDERES'İN KARAYOLLARI HER GEÇEN YIL YOĞUNLAŞIRKEN BU DURUM UZUN KONVOYLAR, KAVŞAKLARDA ARAÇ KUYRUKLARI VE OTOPARK SORUNUNU DA BERABERİNDE GETİRİYOR

 Ödemiş ve çevresinde her geçen gün artan araç yoğunluğu özellikle kavşaklarda kendisini iyice hissettirirken çevre yolu ve otopark sıkıntısını da gündeme getiriyor. Gerek bölünmüş yol gerekse de çevre yolu çalışmalarının bir an evvel tamamlanması gerektiğine işaret eden istatistiklere göre Ödemiş'te araç hareketliliği bir yılda %12'lik artış gösterdi.

Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluk alanında olan ve Ödemiş'in ana caddelerini kapsayan 2 kilometrelik bölümde 2015 yılında günlük araç hareketliliğinin 10 bin 52'ye ulaştığı ve bir önceki yıla göre yaklaşık %12'lik artış gösterdiği tespit edildi.

Ödemiş ilçe merkezinde uzun araç kuyrukları ve otopark sıkıntısı ile günlük hayatın bir parçası haline gelen istatistikler, ilçeyi diğer ilçe ve mahallelere bağlayan yollarda da zaman zaman sıkıntılı anlara yol açan konvoylarla gösteriyor. Traktörlerin de karayoluna çıkması ile birlikte Kiraz, Beydağ ve Bayındır yollarında geçişin zor oluşu nedeniyle konvoylar oluşuyor.

 

HER GÜN 10 BİN ARAÇ HAREKET HALİNDE

Karayolları Genel Müdürlüğü'nün 2015 yılı istatistiklerine göre Ödemiş'in ana arteri olan Ordu, Fatih, Mithatpaşa ve Atatürk Caddelerinin günlük araç yoğunluğu 10 bin 52 olarak belirlendi. 2014 yılında 8 bin 937 olan günlük araç hareketliliği %12 oranında artış gösterdi.

Ödemiş'i Bayındır ve Tire'ye bağlayan karayolunun Çatal Mevkii'ne kadar olan yoğunluğu günlük 6 bin 991 araç olurken Ödemiş'ten Kaymakçı'ya uzanan bölgedeki yoğunluk 7 bin 325 olarak tespit edildi. Ödemiş ilçe merkezindeki 10 bin 52 aracın 8 bin 173'ünün otomobillerden oluşması ise toplu ulaşımın şehir içinde yeterli payı alamadığını gözler önüne seriyor. Ödemiş'teki trafik sorunu ilçede kurulan cumartesi pazarı ile birlikte adeta zirve yapıyor.

Uzun süredir devam eden Torbalı-Bayındır-Ödemiş-Kiraz bölünmüş yol çalışmalarının ve bu projeye bağlı olan Ödemiş çevre yolunun önemini vurgulayan rakamlar karayollarında kendisini traktörlerin ardında oluşan uzun araç konvoylarıyla sergiliyor.

Başar Uçar

Bakmadan Geçme