Ödemiş, çevreyolunu bekliyor
Günde 12 bini aşkın aracın şehir merkezinden geçiş yaptığı Ödemiş'te kamyonların ve TIR'ların kent merkezinin dar...
Günde 12 bini aşkın aracın şehir merkezinden geçiş yaptığı Ödemiş'te kamyonların ve TIR'ların kent merkezinin dar cadde ve sokaklarında ilerlemeye çalışması çevreyoluna duyulan ihtiyacı gözler önüne seriyor.
Ödemiş'te ağır vasıtalar için mecburi istikamet olan Emmioğlu Caddesi-Tavas Sokak-Millet Caddesi'nin çevresindeki ikamet eden vatandaş sayısının belediyenin Saraçoğlu Toplu Konut Projeleri ve konut bazlı kentsel dönüşümle birlikte artması ve otogarın yeni yerine taşınması sonrası bölgedeki trafik yükü de arttı. Üretim sezonuyla birlikte daha da yoğunlaşan kamyon yolu güzergahının üzerinde okul geçitleri, çocuk parklarının bulunması hem sürücüleri hem de vatandaşları tedirgin ederken çevreyolunun bir an önce hayata geçirilmesi gerekliliğini de beraberinde getiriyor.
AĞIR VASITALAR CADDE VE SOKAKLARI AŞMAYA ÇALIŞIYOR
Ödemiş'e Cumhuriyet Ortaokulu önündeki trafik ışıklarından giriş yapan ağır vasıtaların Emmioğlu Caddesi-Tavas Sokak-Millet Caddesi-Karşıyaka Caddesi-Şehit Özpolat Caddesi-Menderes Caddesi gibi sürekli olarak dönüşlerin ve kavşakların bulunduğu güzergahtan ilerlemesi kentteki otopark problemiyle birlikte hem trafik sıkışıklıklarına hem de zaman zaman üzücü kazalara yol açıyor.
YAKLAŞIK 20 YILDIR GÜNDEMDE
2000'li yılların başından bu yana Ödemiş'in gündeminde olan güney çevreyolu, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün Torbalı-Ödemiş-Kiraz bölünmüş yol projesiyle birlikte hayata geçiriecek. 2008 yılında Ödemiş Belediyesi'nin çevreyolunun uygulanması için başlattığı girişimler, 18. Madde uygulamalarının iptali ve tapuların belediye tarafından iadesiyle sonuçsuz kalırken geride kalan 10 yılda proje bölünmüş yol ile birlikte Karayolları'na devredilmiş oldu.
KAMULAŞTIRMALAR BÜYÜK ÖLÇÜDE TAMAM
Çevreyolu için yapılan imar plan değişiklikleri ile yol Hayvan Pazarı'nın da güneyine alınırken toplam 3 kilometre uzunlukta olacağı belirtilen çevreyolu için kamulaştırmalar büyük ölçüde tamamlandı. Kamulaştırması tamamlanan yaklaşık 500 metrelik bölümde parça parça olarak zemin hazırlığına başlanırken yol geçecek kamulaştırma işlemleri yapılmış bazı tarlalara ise ekili olan yaz patatesinin hasadı sonrası iş makineleri inecek. Kamulaştırmayla ilgili hukuki süreç beklenen birkaç arazide de sürecin tamamlanması sonrası yüklenici firma ekiplerinin iş makinelerinin tam anlamıyla sahaya ineceği ifade ediliyor.
Günde ortalama 12 bin aracın hareket halinde olduğu, 3 kilometrelik 6 trafik ışıklı kavşağıyla hem kentin hem de çevre ilçelere giden karayollarının yükünü çeken Ordu Caddesi-Fatih Caddesi-Mithatpaşa Caddesi-Atatürk Caddesi güzergahının güney çevreyolu ile birlikte rahatlaması bekleniyor.
Başar Uçar