Ödemiş çevreyolu için gözler 2019'da

Ödemiş'te günde 12 bine yakın aracın şehir merkezinden geçiş yapması çevreyoluna olan acil gereksinimin açık bir...

Ödemiş'te günde 12 bine yakın aracın şehir merkezinden geçiş yapması çevreyoluna olan acil gereksinimin açık bir göstergesi oldu. 3 kilometrelik bölümde 6 ayrı trafik ışığı bulunurken otopark sıkıntısı nedeniyle caddelere yapılan parklar da 18 kilometrekarelik Ödemiş'te trafikte geçen süreyi artırıyor.

Karayolları Genel Müdürlüğü'nün geçen yıla ait trafik ve ulaşım bilgilerine göre Ödemiş ilçe merkezinde günde 12 bine yakın araç çevreyolu olmadığı için Ordu Caddesi-Mithatpaşa Caddesi-Atatürk Caddesi'nden oluşan güzerghta ilçenin ana caddelerini kullanıyor. 3 kilometrelik güzergh hem şehrin hem de çevre ilçelere giden karayollarının yükünü çekiyor.

Ağır vasıtalar ise Cumhuriyet Ortaokulu önündeki trafik ışıklarından Emmioğlu Caddesi-Tavas Sokak-Millet Caddesi-Karşıyaka Caddesi-Şehit Özpolat Caddesi-Menderes Caddesi güzerghına yönlendiriliyor. TIR'lar, kamyonlar, otobüsler şehir içindeki bir kısmı otopark gibi kullanılan caddelerde adeta slalom yaparak ilerlemeye çalışıyor. Özellikle uzun araçlar, kavşak çevrelerine yapılan araç parkları nedeniyle dönüşlerde oldukça zorlanırken bu durum trafikte aksamalara da yol açıyor.

 

3 kilometrede 6 ayrı trafik ışığından geçiliyor

Ağır vasıtalar dışındaki araçlar ise Ordu Caddesi-Mithatpaşa Caddesi-Atatürk Caddesi güzerghında tek şerit üzerinde ilerleyip trafik ışıklı beş ayrı kavşakta bekleme yapıyor. 3 kilometrelik güzerghta

Özellikle mesai bitimlerinde trafik ışıklarında araç kuyrukları gün geçtikçe uzuyor. Yağışlı havalarda ise trafikteki araç sayısı daha da arttığından Ödemiş'in ana caddeleri geçit vermiyor. Üç caddeden oluşan ana arterdeki yoğunluk Saraçoğlu Caddesi, Cumhuriyet Caddesi, Şehit Adnan Menderes Bulvarı ve Beşgöz Caddesi gibi ana caddeleri de etkiliyor. Özellikle hafta sonları Bozdağ, Gölcük, Birgi gibi sayfiye yerlerinden dönüp İzmir yönüne gitmek isteyen araçlarla birlikte trafik ışıklarındaki araç kuyrukları bir önceki trafik ışığına kadar uzanıyor.

 

Otopark sorunuyla birlikte artan trafik sorunu

66 bini aşan trafiğe kayıtlı araç sayısı ve otoparka dönüşmüş cadde ve sokaklarıyla trafik sorununun her geçen gün daha da fazla hissedildiği Ödemiş'te bu sıkıntılara bir parça da olsa çözüm olarak görülen çevreyolunun ise Ödemiş'in batı girişinden başlayıp şehir merkezini güneyinden kuşatıp Birgi-Kiraz kavşağına kadar uzanan bir güzerghta uzanması planlanıyor.

Tıpkı Bayındır ve Kiraz'da olduğu gibi Torbalı-Bayındır-Ödemiş-Kiraz bölünmüş yol projesi kapsamına dhil edilen Ödemiş'in çevreyolu projesinin kamulaştırma görüşmelerinin Karayolları Genel Müdürlüğünce sürdürüldüğü biliniyor. Buna karşın ilçede her geçen gün artan trafik yükü bu çalışmaların bir an evvel sahaya yansıması gerektiğine işaret ediyor.

 

Yıllardır gündemde

2008 yılında Ödemiş Belediyesi'nin çevreyolu için başlattığı girişimler, 18. Madde uygulamalarının iptali ve tapuların iadesiyle sonuçsuz kalırken geride kalan 10 yılda sadece Menderes Caddesi'nin devamı olarak Karayolları şantiyesine çıkan alternatif çevreyolu açılabildi. Otogarı dahi çevreyoluna entegre şekilde planlanan Ödemiş'te gözler Karayolları Genel Müdürlüğü'nün çevreyolu için ilk kepçeyi vuracağı güne çevrildi.

Başar Uçar

 

Bakmadan Geçme