Kuru üzümde rota e-ticaret
Türkiye Kuru Meyve Sektör Kurulu Başkanı Osman Öz, yeni tip koronavirüs salgını sürecinde evlerde kuru üzüm...
Türkiye Kuru Meyve Sektör Kurulu Başkanı Osman Öz, yeni tip koronavirüs salgını sürecinde evlerde kuru üzüm tüketiminin arttığını, geçmişte ara malı ya da sanayi sektörlerine odaklandıkları kuru üzüm ihracatında son tüketici için e-ticaret kanallarına ağırlık vereceklerini bildirdi.
Türkiye'nin her yıl 250 bin ton civarı kuru üzüm ihraç ederek dünya çekirdeksiz kuru üzüm ihracatından yüzde 35 pay aldığını, Türk üzümünün dünya üzüm pazarını domine eder konumda olduğunu bildiren Öz, salgın sonrasında bu üründe tüketici profilinde bir değişim yaşandığını kaydetti.
Öz, 'Pandemi sonrasında insanlar vakitlerinin büyük bölümünü evlerinde geçirmeye başladı. Evde kuru üzümlü kek, kurabiye, ekmek gibi ürünlerin yapımı arttı. Nihai tüketiciye direkt ulaşacağımız e-ticaret platformlarında yer almamız gerekiyor. Bundan sonraki süreçte konteynerlerle ürün satarken e-ticaretle küçük ambalajlarda ürün satmaya odaklanacağız' değerlendirmesinde bulundu.
Fatih Topan