OP. DR. ZİYA YURDAKONAR: -TOMOGRAFİ CİHAZIMIZIN ARIZASININ GİDERİLMESİ İÇİN GECE GÜNDÜZ ÇABA SARF EDİYORUZ 

service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

 Kerem Karamanlıoğlu-Ödemiş Devlet Hastanesinin 3 Temmuz 2014 gününde arıza veren tomografi cihazı üzerinden yapılan yanlış haberlere karşılık Ödemiş Devlet Hastanesi Yöneticisi Op. Dr. Ziya Yurdakonar’dan açıklama geldi.

Saat 15.00’te Ödemiş Devlet Hastanesinde yapılan basın açıklamasında Yurdakonar, tomografi cihazının arızasının giderilmesi için her şeyi yaptıklarını ifade etti.

Arıza veren parçalarının Japonya’dan geldiğini belirten Ziya Yurdakonar yaklaşık 200 bin TL’ye aldıkları parçaların kurulumu ve düzenlenmesi için mühendislerin iş başında olduğunu kaydetti.

250 yataklı yeni hastane binası için sağlık bakanlığının Ödemiş’e yeni tomografi cihazı aldığını mevcut cihazın arızasının giderilememesi takdirde yeni cihazın mevcut eski binaya kurulması için çaba göstereceklerini söyleyen Op. Dr. Ziya Yurdakonar şunları söyledi.

Yurdakonar, “Bazı basın organlarında hastanemizin görüntüleme hizmetlerinde sorun olduğu ve ilgilenilmediği gibi haberlerin çıkması üzerine bu bilgilendirmeyi uygun gördüm. Ödemiş Devlet Hastanesine tomografi cihazını ben başhekim olduktan 1 yıl sonra, 2004 yılında almıştık. Her ay periyodik bakımı düzenli olarak yetkili firmaca yapıldı. Bu yıla kadar da sorunsuz hizmet verdi. Ancak bu yıl Şubat ayında bir sorun yaşandı. Firma inverter denilen bir parçanın değişmesi gerektiğini söyledi.70 bin TL ödeyerek parçayı yeniledik. Geçtiğimiz 3 Temmuz günü yine arıza verdi. Bu defa firma tüp değişmesi gerektiğini söyledi.”

“MÜHENDİSLER İŞ BAŞINDA”

“Derhal 118 bin TL’ye anlaşma yaptık ve yeni tüp geldi. Ancak tüp takıldığında arıza giderilemedi. Garantili olan inverter cihazının yenisi geldi yine sorun giderilemedi. Bu gün yeni bir tüp daha geldi ve firmanın mühendisleri gelerek tekrar deneme yapılacak. Bütün bu işlemler cihazın, yetkili firması tarafından yapılmaktadır.”

“CİHAZLARIN GETİRİLMESİ ZAMAN ALIYOR”

“İnverter veya tüp piyasadan hemen satın alınacak birer cihazlar değildir. Bunlar Japonya manşeyli cihazlardır. Bu cihazların getirilmesi hemen mümkün olmamaktadır. Bu tür cihaz arızaları hangi hastanede olursa olsun bu süreç maalesef böyle işler.”

“ARIZANIN GİDERİLMESİ İÇİN İLK GÜNDEN BERİ UĞRAŞIYORUZ”

“Biz arızanın ilk gününden beri gece gündüz, Cumartesi, Pazar demeden arızanın giderilmesi için çalışıyoruz. Masraftan kesinlikle kaçınmıyoruz. Hastanemizde ödeme güçlüğü yoktur. Cihazın tamirinin yapılamaması en çok bizi üzmektedir.”

“HASTALARIMIZI TİRE’YE GÖTÜRMEK BİZİM İÇİNDE ZOR VE ÜZÜCÜ”

“Buradan hastaları tomografi için Tire’ye götürmek hastalar için zor olduğu kadar bizim için de çok zor ve üzücüdür. Ancak bunlar elde olmayan nedenlerle yaşanıyor. Halkımızın bizim elimizden geleni yaptığımızdan emin olunmasını rica ediyorum.”

“YENİ TOMOGRAFİ CİHAZIMIZDA SATIN ALINDI”

“Öte yandan Sağlık Bakanlığımız yeni hastanemizde kurulmak üzere yeni bir tomografi cihazı aldı. Firma bu cihazı Japonya’dan getirerek önümüzdeki Ekim ayı sonuna kadar kurmak zorunda. Biz eğer cihazımız tamir olamazsa yeni tomografi cihazının bir an önce eski hastanemize kurulması için çaba harcayacağız. MR cihazı için bildiğiniz gibi hizmet almaktayız. Yani MR cihazı bizim değil özel bir firmanın ve onlardan hizmet satın alıyoruz. Bu cihazda da arıza oluştu. Arıza giderilinceye kadar firma hastaları haftanın 2 günü (Çarşamba ve Cumartesi) kendi temin ettiği bir servis aracıyla İzmir’e götürüp, MR çekiminden sonra geri getirmektedir.”

“RÖNTGEN CİHAZLARIMIZDA ARIZA YOK”

“Röntgen cihazlarımızda da arıza olduğu söylenmektedir. Ancak bu gerçek değildir. Röntgen cihazlarımız sorunsuz hizmet vermektedir.”

 

OP. DR. ZİYA YURDAKONAR: -TOMOGRAFİ CİHAZIMIZIN ARIZASININ GİDERİLMESİ İÇİN GECE GÜNDÜZ ÇABA SARF EDİYORUZ 