ÖDEMİŞÂ´TE -İNTÖRN EBE EĞİTİMİ  UYGULAMASI

service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

 Ödemiş Belediyesi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Devlet Hastanesi işbirliği ile ´İntörn Ebe Eğitimi´ uygulamasına başlanacak.

Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Esin Çeber Turfan, Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Birsen Karaca, Sağlık Bilimleri Dekan Yardımcısı Rabia Ektigenç ve Ödemiş Devlet Hastanesi Yöneticisi Ziya Yurdakonar, Ödemiş Belediye Başkanı A. Mahmut Badem´i ziyaret etti.

Ziyarette,  İzmir Güney Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği İzmir Ödemiş Devlet Hastanesi ile Ödemiş Belediyesi arasında İntörn Ebe Eğitimi Uygulama Protokolü´nün yapılması kararlaştırılırken, 2016 yılında eğitime başlayacak olan 4 yıllık Çocuk Gelişimi Bölümü hakkında görüşmeler yapıldı.

Protokol ile ebelik bölümü öğrencilerinin Ödemiş Devlet Hastanesi´nde 5 gün boyunca staj yapacakları belirtildi.

 

ORMAN TEKNİKERLİĞİ BÖLÜMÜ YÖK´TEN ONAYLANDI

Öte yandan ilçedeki üniversitelerin eğitim programlarında yeni bölümler açılması konusunda girişimlerini sürdürdüğünü belirten Ödemiş Belediye Başkanı A.Mahmut Badem, Ziraat Yüksekokulu´nda “Orman Teknikerliği” bölümünün açılması için YÖK´ten kararın çıktığını belirtti.

Başkan Badem, “Ödemiş´te bir üniversite açılması konusunda çalışmalarımız devam ederken, mevcut üniversitelerin eğitim programlarında yeni bölümler açılması konusunda girişimlerimizi sürdürüyoruz. Bu çalışmalar kapsamında ilk olarak Ziraat Meslek Yüksek Okulu´nda 2 yıllık ´Veteriner Teknikerliği” bölümü açılmasını sağlamıştık. Daha sonra ilçede uzun yıllardır eğitim veren fakat bu yıl son öğrencilerini mezun eden Sağlık Yüksekokulu yerine 4 yıllık “Çocuk Gelişimi bölümü açılmasını sağladık. Ziraat Meslek Yüksek Okulu´nda Orman Teknikerliği bölümünün açılması YÖK tarafından onaylandı. 2016 yılında öğrenci almaya başlayacak. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi ile yaptığımız görüşmeler sonucunda da önümüzdeki günlerde Birgi´de mimari restorasyon bölümü açılacak” dedi.

ÖDEMİŞÂ´TE -İNTÖRN EBE EĞİTİMİ  UYGULAMASI