Advert
Advert
Advert
Mutlaka Balık Tüketin!
Burcu Şenol

Mutlaka Balık Tüketin!

Bu içerik 225 kez okundu.
Advert

Üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizde balık tüketimi ihmal edilmektedir. Çoğumuzun beslenme alışkanlığının içerisinde yer almayan balık, besin değerleri açısından oldukça önemlidir.

Balık,  yüksek protein içeriğine sahiptir.

Balığın protein içeriği %67,5‘tir. İçerdiği proteinin vücut tarafından emilimi oldukça yüksektir. Yaraların iyileşmesi, doku onarımı, büyüme ve gelişme için gerekli olan proteini sağlar. Ayrıca Uzun Zincirli Çoklu Doymamış Yağ Asitleri ‘nden zengindir. Yüksek bir Omega 3 kaynağıdır. Omega 3 yağ asitleri, bir çeşit doymamış yağ asididir ve yaraların iyileşmeni, doku onarımına, büyüme ve gelişmenin vücutta gerçekleşebilmesine destek olur.

Vitamin olarak; A vitamini, D vitamini, B grubu vitaminleri (B1, B2, B3, B6, B12) mineral olarak; kalsiyum, demir, çinko, potasyum, iyot, selenyum, fosfordan zengindir. İçerdiği vitamin ve mineraller özellikle; kemik gelişimine, saç sağlığına, insülin hormonu yapımına, tiroit hastalıklarının engellenmesine, kanın normal kıvamında olmasına yardımcı olurlar.

Neden balık tüketmeliyiz?

*Kalp hastalıklarını önler.

*Kandaki yağ düzeyinin dengelenmesini sağlar.

*Göz sağlığının korunmasını sağlar.

*Stres ve depresyon tedavisinde yardımcı olur.

*Bağışıklık sistemini güçlendirir.

*Cilt sağlığı için önemlidir.

*Beyin gücünü artırır, hafızayı güçlendirir.

*Kemikleri güçlendirir, eklemlere faydalıdır.

*Düşen direncin toparlanmasında etkilidir.

*Hastalıklara karşı kalkan görevi üstlenir.

Sağlıklı beslenmek, kilo vermek veya kilo almak için yani hayatınızın her döneminde mutlaka balık bulundurun.

Kilo kontrolü sağlamak için balık tüketimi oldukça etkilidir. Zayıflama sürecinde de mutlaka haftada 1-2 kez balık tüketmek çok önemlidir.

Balığın iyi bir protein kaynağı olması sebebi ile kişide tok kalma süresinin uzamasını sağlar.

Kan şekerini dengelediği için tatlı isteklerini azaltmaktadır. Balığın tüketimi kadar balık seçimi ve pişirme yöntemi de oldukça önemlidir.

Tüketilecek balığın gözleri parlak, lekesiz, dışa bombeli olmalı, derisinin taze olmasına dikkat edilmelidir. Solungaçları kırmızı-pembe, pulları ve yüzgeçleri diri, derisi parlak ve gergin olmalıdır.

Balığı kızartmak besin değerlerinin azalmasına neden olacağından, ızgara, fırın veya buğulama şeklinde pişirilmelidir.

 

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
CHP’de başvurular uzatıldı
CHP’de başvurular uzatıldı
Haberleri yalanladı!
Haberleri yalanladı!