Advert
Advert
Advert
Çocuklar diyet yapar mı?
Bengü Burcu İPEK

Çocuklar diyet yapar mı?

Bu içerik 395 kez okundu.
Advert

Merhaba sevgili okurlar,

Günümüzde düşük yaşlara kadar inen obezite ve buna bağlı hastalıkların en sık rastlananı diyabet, artık oldukça sık duyduğumuz, karşılaştığımız bir hastalık. Yapılan birçok çalışma diyabetik bireylerin gerek beslenme bozukluğu ile birlikte gerekse hormonsal açıdan bel bölgesi yağlanmasının yüksek olduğunu, bu bölgede biriken yağların bizler için alarm olabileceğini söylüyor.  Yani bel bölgeniz yağlı ise, buna bir kat daha dikkat etmeniz gerekiyor.  Dünya Sağlık Örgütü’nün kadınlar için belirlediği güvenli aralık 88 cm altı iken, erkekler için üst sınır 102 cm. Organlarımızın yerleşim merkezi olan bel- karın çevresinde fazla yağ birikmesi, organların çalışmalarını zorlayarak bir süre sonra organ yetmezliğine kadar gidebiliyor.

Özellikle çocuğunuzda sadece bel bölgesinde biriken bir yağ fazlalığı var ise, öncelikle çocuğunuzun genel bir kan değerlerine bakılması için çocuk doktoru  ve sonrasında beslenme alışkanlıklarının değerlendirilmesi için bir beslenme uzmanı ile görüşün.

Halk arasında bilinen diyet kavramı: aç kalmak- yediklerinden kısmak- düşük kalorili beslenmek anlamında düşünülse de diyet kelime anlamı olarak yaşam tarzı anlamına gelmektedir.  Çocuklarda diyet kavramı daha çok beslenme alışkanlıklarını değiştirmek, davranış değişikliği, dengeli beslenme, besinleri sevdirme üzerine bir düzen şeklide götürülmelidir.  Öncelik çocuğun ruhsal ve bedensel bütünlüğünü koruyacak bir tedavi yöntemi belirlemektir.

Çocuğunuzu sağlıklı bir beslenme programına yönlendirmek, evin genel işleyişi, alışveriş listenizde neler olduğu, sizin neler yediğiniz, nasıl bir sofra düzeni ve yeme düzeninizin olduğu ile birebir alakalıdır. Bu yüzden çocukta görmek istediğiniz beslenme davranışlarını önce sizin edinmeniz gerekir.

Çocuk grubunda en çok rastlanılan sorun: Junk food dediğimiz kalorisi yüksek, besleyici özelliği düşük olan abur cubur tüketimi ile karın doyurma, hormonal yapıyı bozma, dolayısı ile bozulmuş tat algısı ve bozulmuş iştah durumu olmaktadır.

Çocuklara ev yemeği kültürü kazandırma, yasak koymadan belli aralıklarla ödül kavramı ile bütünleştirmeden sağlıklı sınırlar aralığında diğer besleyici özelliği düşük olan yiyeceklerden vererek, uzun vadede dengeyi kurmak gerekir.

Yani çocuğunuz şu düşüncede büyümelidir. Yemek: Evde, sofrada, oturarak yenir. Bu da yine anne-baba davranışları, alışkanlıkları ile bütünleşir. Siz sürekli dışarıdan yemek söyleyerek beslenip de çocuğa ‘ ama o sağlıklı, sen bu yemekten ye, bu büyüklerin yemeği, anneler babalar yer ama çocuklar yemez’ şeklinde cümlelerle durumu geçiştirmek çok da anlamlı olmayacaktır. Çocuklar da birer küçük insandır. Algıları, anlayışları, farkındalıkları bizden daha az değil aksine daha yüksektir. Sağlıklı beslenme alışkanlığı, sadece sağlıklı beslenen ailelerde görünür.

Bir de çocuğunuzun kilo durumunun normal olması, onun sağlıksız beslenmesini normal kılmaz. Kilo, sorunların dışa yansıyan bir kısmıdır. Bu ölçütte, %80- %20 kuralını benimseyebilirsiniz. Yani çocuğunuz %80 sağlıklı besleniyor ve alışkanlıkları, seçimleri bu yönde ise, % 20 lik pay bırakılarak gidilebilir.

Güzel bir hafta geçirmeniz dileğiyle…

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
CHP’de başvurular uzatıldı
CHP’de başvurular uzatıldı
Haberleri yalanladı!
Haberleri yalanladı!