Advert
Advert
Advert
Kurban Bayramı’nda beslenme önerileri
Burcu Şenol

Kurban Bayramı’nda beslenme önerileri

Bu içerik 279 kez okundu.
Advert

Kurban Bayramı, ailemiz ve sevdiklerimizle bir arada olduğumuz, geniş sofraların kurulduğu ve özellikle et tüketiminin fazla olduğu bir bayramdır. Tatlı ve et tüketiminin fazla olmasından dolayı kronik hastalıklara sahip ve yüksek risk grubunda bulunan bireyler (çocuklar ve yaşlılar) dikkatli olmalıdır. Bayram boyunca artan kırmızı et tüketimi, kalp-damar hastalarını, diyabet hastalarını, hipertansiyon hastalarını ve böbrek hastalarını risk altına almaktadır. Alınması gereken önlemlerin herkes için geçerli olduğu unutulmayıp kurban bayramında da sağlıklı beslenmenin temel prensiplerine, yiyecek seçimine, porsiyon kontrolüne ve besin gruplarının dengeli dağılımına her zaman özen gösterilmelidir.

Bayramda siz ne kadar “Dikkat edeceğim” deseniz de ısrarla “Bu tatlı çok güzel, ben yaptım” veya “Yemezsen darılırım” gibi cümleler karşında hayır demek çok zor. Bu nedenle tatlıları ara öğünlerde tercih etmeli ve ana öğünlerimizi hafif geçirmeliyiz.

Öncelikle güne bir bardak su içerek başlamak, metabolizmayı hızlandırmaya yardımcı olacaktır.

  • Sonrasında mutlaka yumurta, peynir, ekmek ve yeşillikten oluşan hafif bir kahvaltı tercih edilmelidir.
  • Ana öğünler arasında 4-5 saat, ana ve ara öğün arasında da 2-2.5 saat olmasına özen göstermeliyiz.
  • Kurban Bayramı’nın geleneksel yemeği haline gelen kavurmanın içine tereyağı veya kuyruk/iç yağı eklemeden, kendi suyunda, kısık ateşte pişirme yapılmalıdır.
  • Et tüketimi mangal şeklinde olacaksa kömürleşmeleri engellenmelidir.
  • Etin içerisinde hayvansal proteinin yanı sıra demir, çinko, fosfor, magnezyum mineralleri ile B12, B6, B1 ve A vitaminleri içermektedir. Yararlılığını arttırmak için tüketilen et grubunun yanında mutlaka yeşil yapraklı sebzeler, bol miktarda salatalar ve C vitamininden zengin olarak biber, limon tüketilmelidir.
  • Geleneksel olarak şerbetli ve ağır tatlılar ikram edilir. Bunları yemek durumunda veya canınız çok istiyorsa porsiyon küçülterek yemek, en doğru yöntem olacaktır.
  • Şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlı tercih etmek de bir diğer yöntemdir.
  • Bayram boyunca sıvı tüketimi ihmal edilmemeli, ortalama 2,5-3 litre su tüketimi olmalıdır.
  • Bayram boyunca egzersiz/yürüyüş yaparak, misafirliklere yürüyerek giderek fiziksel aktivitenizi arttırmalısınız.
  • Çay, kahve ve asitli-şekerli içecekler yerine de bitki çayı tercih etmeniz sağlığınız için yararlı olacaktır.

Herkese sağlıklı, mutlu, huzurlu bayramlar diliyorum. Sağlığınızı ihmal etmeyin.

 

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Ödemiş'te yangın paniği
Ödemiş'te yangın paniği
Ödemiş-Birgi yolunda kaza
Ödemiş-Birgi yolunda kaza