Advert
Advert
Advert
Ramazan ayında beslenme
Burcu Şenol

Ramazan ayında beslenme

Bu içerik 492 kez okundu.
Advert

11 ayın sultanı geldi. Bu sene 16 saat süren oruç tutma söz konusu. Yapılan araştırmalarda uzun süre açlık durumunun metabolizmayı yavaşlattığı bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Sağlıklı, rahat ve kilo vermeyi hedefliyorsanız önerilere mutlaka uymalısınız.

Ramazan sıhhattir. Ancak yeterli miktarda sıvı tüketilmemesi, az miktarlarda besin alınması veya tam tersi aşırı kalorili gıdaların tercih edilmesi, sıhhati bozabilir. Gıda alımının azalması ile birlikte vücut metabolizması daha yavaş çalışır ve bununla birlikte istemsiz kilo artışı yaşanabilir. Bu nedenle Ramazan’da diyet yapmak veya beslenmemize dikkat etmek, bizim yararımıza olacaktır.

Peki neler yapalım?

Açlık kan şekerinin erken saatlerde düşmemesi için mutlaka sahura kalkmalısınız. Vücut dengesini sağlamak açısından sahura kalmak çok önemlidir.

Sahurda içinde peynir, yumurta, süt, yoğurt, fındık, badem, ekmek ve bol yeşillikten oluşan bir kahvaltı tabağı hazırlayabilirsiniz. Hem besleyici olur hem tok tutar. Gün boyu rahatsız hissetmenizi engelleyecektir.

Sahurda yenilen hamur işleri, kırmızı et, beyaz ekmek ve makarna gibi besinler, sizi tok tutmak yerine çabuk acıkmanıza ve susamanıza sebep olacaktır.

İftar, bütün gün süren açlık durumundan sonra vücudu toparlayacak olan öğündür. Bu yüzden vücudunuza bir anda yüklenmeyin. Su, hurma ve çorba ile orucunuzu açarak bir süre yaklaşık 10- 15 dakika dinlenmenizde fayda var. Daha sonra ana yemeğe geçtiğinizde kendinizi daha az aç hissedecek ve hazımsızlık sorunu yaşamayacaksınız. Bol kalorili besinler yerine daha rahat sindirebileceğiniz besinler tercih ediniz.

“Tatlı hiç tüketmeyelim mi?” diyorsanız elbette tüketebilirsiniz. Zaten oruç tutabiliyorsanız vücudunuz sağlıklıdır. Bu noktada tatlı seçimi önemli. Şerbetli ve hamur tatlıları yerine muhallebi, sütlaç gibi sütlü tatlıları tercih etmelisiniz.

Su tüketiminizi aksatmadan, susama hissi olmasa bile iftar ve sahur arasında sık sık su içmelisiniz.

İftardan sonra kısa süreli yürüyüşler, metabolizmanızı harekete geçirecektir. Sağlık durumunuza göre 30-45 dakika yürüyüş yapmak, sizi dinç hissettirecektir.

Ramazan ayı, kilo vermek isteyen veya kilo vermesi duranlar için çok güzel bir fırsattır. Bu fırsatı değerlendirmek sizin elinizde.

 Bir kişi oruç tutup iki kişilik iftar yapmayın.

Hayırlı Ramazanlar… 

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Cezalar havadan gelecek!
Cezalar havadan gelecek!
Yine motosiklet kazası
Yine motosiklet kazası