Advert
Advert
Advert

Matematiği edebiyatla harmanladılar

Matematiği edebiyatla harmanladılar
Matematiği edebiyatla harmanladılar Küçük Menderes
Bu içerik 181 kez okundu.
Advert

Matematik Öğretiminde Çocuk Edebiyatının Kullanımı ve Örnek Uygulamalar II Projesi, Antalya'da tamamlandı. İzmir ilinden sadece Kaymakçı Şehit Öğretmen Lokman Çeker İlkokulu Sınıf Öğretmeni İsmail Ermişcan'ın katıldığı ve TÜBİTAK 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları kapsamında finansal olarak desteklenen proje, yürütücü kurumu Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) ile Akdeniz Üniversitesi'nin (AKÜ) işbirliği ile hayata geçirildi. Projeyi Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik  ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı'nda görev yapmakta olan Dr. Burcu Durmaz yürüttü. 

Türkiye'nin her yerinden katılım

TÜBİTAK Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı'nın desteklemek üzere çağrıya çıktığı TÜBİTAK 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları kapsamında desteklenmeye değer bulunan proje, sekiz gün süren yoğun bir eğitim ve uygulama sürecinin ardından tamamlandı. Projeye Türkiye'nin farklı illerinde görev yapmakta olan üç akademisyen, beş bilim merkezi çalışanı, yedi ortaokul matematik öğretmeni, yedi sınıf öğretmeni ve iki Türkçe öğretmeni katıldı. 

Farklı ülkelerde kullanılmakta olan ancak ülkemizde yeni bir yaklaşım olarak değerlendirilen matematik öğretimi ve çocuk edebiyatı bütünleştirilmesi sürecinin irdelendiği projenin verimli bir şekilde tamamlandığını belirten proje yürütücüsü Dr. Burcu Durmaz, çocuk edebiyatını odağa alarak farklı disiplinlerle matematik eğitimini bütünleştiren onlarca ders ve etkinlik gerçekleştirildiğini kaydederek şöyle devam etti:  "Çocuk edebiyatı, çocuk ismiyle anılsa da bu bağlamda ortaya koyulan ürünlerin bir yaş sınırı yok. Çocuk edebiyatı, her yaş grubundan insanın keyif alabildiği, uçsuz bucaksız bir harikalar diyarı. Elbette her çocuk kitabı için çocuk edebiyatı ürünü demek veya nitelikli bir ürün demek mümkün değil.  Özellikle matematik öğretimini desteklemek amacıyla yararlanılması düşünülen kitapların seçiminde çok titiz olunması gerekiyor. Çünkü gerek kullanılan dil gerekse de kullanılan görseller gibi unsurlar nedeniyle farkında olmadan yapılan hatalar, ortadan kaldırılması çok zor olarak nitelendirdiğimiz hatalar olan kavram yanılgılarına neden olabiliyor"

"Umutlarımız yeşerdi"

Aşırı didaktik söylemlerin de çocukları kitaplardan soğutabildiğini belirten Durmaz, "Bu projede doğrudan matematiksel içeriği ön plana alan kitaplardan matematik öğretmeyi ön plana almayan gömülü kitaplara kadar pek çok kitap türüne değinmeye çalıştık. Sekiz günlük kısa bir sürede katılımcılar, azımsanmayacak kadar çok kitabı inceleme şansı buldular. Projede bilim tarihi, kriptoloji, çocuk kitaplarındaki görsel unsurlar ve dijital hikaye yazma araçları vb. gibi pek çok konuyu ele alan oturumlar gerçekleştirildi. Yüksek motivasyona sahip bir katılımcı grubumuz vardı. Türkiye'nin eğitim geleceğine dair umutlarımızı yeşerten, matematik eğitimiyle çocuk edebiyatını bütünleştirirken farklı disiplinlerden yararlanmak için sabırsızlanan bir ekiple çalıştık.  

Katılımcılarımız, bu eğitimin sonunda grup olarak farklı sınıf düzeylerinde, matematiksel bağlamı olan çocuk kitapları tasarlayıp Web 2.0 araçları ile hikayelerini oluşturdular. Projenin çıktılarından biri olarak yakın zamanda bunları da kamuoyu ile paylaşacağız" dedi.

Ustalardan ders aldılar

Öte yandan projenin son günü Antalya'nın Kaş ilçesinde Çizgi Film Değirmeni tarafından düzenlenen Uluslararası Çizgi Film Festivali'ne katılım gösteren MÖÇEKÖ ekibi, Çizgi Film Değirmeni'nin oluşturucusu ressam Fatih Küçük ve Japon anime sanatçısı Aya Suzuki'den eğitim aldılar. 

Şazenuş Keskin

Advert
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
STK'ların önemini anlattı
STK'ların önemini anlattı
ÖDEMİŞ TOKİ KURA SONUÇLARI
ÖDEMİŞ TOKİ KURA SONUÇLARI