Advert
Advert
Advert

Demir ağlarla 417 bin yolcu!

Demir ağlarla 417 bin yolcu!
Demir ağlarla 417 bin yolcu! Küçük Menderes
Bu içerik 6874 kez okundu.
Advert

Ödemiş ile Torbalı arasındaki demiryolu hattının elektrikli hale getirilmesi bölgede heyecan yaratırken TCDD’nin istatistikleri de Ödemiş-İzmir demiryolunun ulaşımdaki rolünü gözler önüne seriyor. TCDD’nin 2017 yılı verilerine göre Basmane-Torbalı-Ödemiş hattını 417 bin 616 yolcu kullandı.

Haftanın dört günü altı, Cuma, Cumartesi, Pazar ve tam tatil günleri yedişer karşılıklı seferle Ödemiş’i İzmir’e bağlayan demiryolunun Torbalı’dan Ödemiş’e kadar elektrikli hatta dönüştürülmesi için TCDD Genel Müdürlüğü’nde imzalar atıldı.

1888 yılından bu yana kullanılan, bir dönem sökülmesi dahi gündeme gelen Ödemiş-Torbalı demiryolu hattı 2000’li yıllarla birlikte yenilenerek adeta yeniden doğdu. Aktarmalı seferlerin yerini direkt Basmane seferleri alırken modernize edilen trenler ve bilet fiyatlarının daha ekonomik oluşu ile birlikte demiryoluna olan ilgi her geçen yıl arttı.

Torbalı-Çatal-Ödemiş hattının elektrikli hale getirilmesi gelecekte sefer sayısının artacağının habercisi olarak yorumlanırken Ödemiş-Torbalı-Basmane hattının yolcu yoğunluğu da bölgede demiryoluna olan rağbetin göstergesi oldu.

 

Günlük yolcu yoğunluğu 1400’ün üstünde

TCDD’nin 2017 İstatistik Yıllığına göre Basmane-Torbalı-Ödemiş hattının yıllık yolcu sayısı 417 bin 616 olarak belirlendi. Günde karşılıklı ortalama 1400’ü aşkın yolcu taşıyan Ödemiş-Basmane trenleri TCDD 3. Bölge Müdürlüğü’nde yer alan hatlar arasında İZBAN ile birlikte üçüncü en yoğun hat oldu.

İZBAN kapsamındaki Aliağa-Cumaovası-Tepeköy-Selçuk hattı yılda 6 milyon 570 bin 966, Adnan Menderes-Denizli Kaklık hattı 1 milyon 833 bin 683 yolcu taşıdı. Torbalı-Ödemiş hattı bu iki hattın ardından Ege Bölgesi’ndeki üçüncü en yoğun hat oldu. Ayrıca Dumlupınar-Alaşehir, Alaşehir-Manisa, Çiğli-Manisa ve Manisa-Soma hatlarını geride bıraktı. Ege Bölgesi’ndeki hatların 2017 yılında taşıdığı yolcu sayısı ise banliyö hatları ile birlikte 10 milyon 791 bin’i aştı.

 

İZBAN gelecek mi?

Elektrikli tren hattına hazırlık olarak Ödemiş-Torbalı hattındaki 5 istasyonda bekleme hatlarının yapımı sürerken 44 milyon liraya mal olacak Ödemiş-Tire-Çatal-Torbalı elektrikli hat çalışmalarının 2020 yılına kadar tamamlanması öngörülüyor. Elektrikli hattın devreye alınması ile TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesi ortaklaşa işlettiği Türkiye’nin en büyük banliyö işletmesi İZBAN’ın Torbalı’dan Ödemiş’e kadar uzatılıp uzatılmayacağı ise şimdiden ilçede merak konusu haline geldi.

Başar Uçar

Advert
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
ALIDAMCI     2018-09-24 BU KADAR YOLCUSU OLAN ODEMISIN TCDD YOLLARA IZMIR BUYUKSEHIRE COK BUYUK EKONOMIK KATKISI OLACAGI GIBI VATANDASINIDA BUYUK HIZMET YAPMIS OLMANIN GURURUNU YASIYCAKTIR SABAH 6 AKSAM 12 KARSILIKLI IZBANIN ODEMIS IZMIR DIREK ACILEN OLMASI GEREKEN KARLI BIR YATIRIM OLMASI GEREKEN BIR HIZMETTIR YETKILILERIN ODEMISI SONDURAKTAN CIKARMASI ODEMIS VATANDASLARINA SAGLIKLI GUVEN RAHAT BIR YOLCULUKYAPTIRMASI COK BUYUK BIR HIZMET YATIRIMIDIR ILGILILERE DUYURULUR
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Haberleri yalanladı!
Haberleri yalanladı!
Esrarengiz SMS yine sahnede
Esrarengiz SMS yine sahnede