Advert
Advert
Advert

HASTANE 5 AYDIR YENİ BİNASINDA

“Hedefimiz ‘en iyi devlet hastanesi’ olmak”

HASTANE 5 AYDIR YENİ BİNASINDA
HASTANE 5 AYDIR YENİ BİNASINDA Küçük Menderes
Bu içerik 5171 kez okundu.
Advert

Ödemiş Devlet Hastanesi yeni bina ile birlikte kavuştuğu yeni standartlarla hizmet verdiği hasta sayısını günde 2500’den 4000’e çıkardı. Hedeflerini ‘Türkiye’nin en iyisi olmak’ olarak açıklayan Başhekim Dr. Ömer Koçak, Ödemiş Devlet Hastanesi’nin her geçen gün büyüyen hekim kadrosu ile bölge hastanesine dönüştüğünü kaydetti.

Uzun yıllar hizmet verdiği kompleksten geçtiğimiz Nisan ayında 300 yataklı yeni ve modern komplekse taşınan Ödemiş Devlet Hastanesi’ndeki değişim istatistiklere de yansıdı. Geçmiş yıllarda günde ortalama 2500’e yakın vatandaşın yararlandığı Ödemiş Devlet Hastanesi’nden günde 4000 vatandaş hizmet almaya başladı. Acil Servis ile birlikte 11 servisle vatandaşlara hizmet veren hastanedeki hekim sayısı da 1,5 yıllık dönemde 68’den 100’e ulaştı. Haziran ayında A2 rol grubuna yükselen ve Ödemiş’in yanı sıra çevre ilçelerin de sağlık merkezi durumunda olan Ödemiş Devlet Hastanesi açılacak yeni üniteler ve kadrolar için hazırlıklarını sürdürüyor.

 

“Bölge hastanesi konumundayız”

Sahip oldukları kadro, imkânlar ve hasta sayısı ile Ödemiş Devlet Hastanesi’nin bölge hastanesi konumuna geldiğini ifade eden Başhekim Dr. Ömer Koçak, “Vatandaşlarımızın her geçen gün daha kaliteli sağlık hizmeti almaları adına çıtayı yükseltecek çalışmaların içerisindeyiz. Eski binamızda olsun yeni binamızda olsun vatandaşlarımız daha iyi daha yüksek standartlı hizmeti nasıl alır bunun peşinde olduk. Yeni binamızda kavuştuğumuz yeni imkânlarla görüyoruz ki bu hedeflerimize doğru emin adımlarla yürüyoruz. Bu bir ekip çalışmasının sonucudur. Bugün 900’e yakın personelimizle aynı hedefleri düşünür noktadayız. Bu elbette etap etap sağlandı. Hedeflerimizi, çalışma şeklimizi önce çalışanlarımıza ve hastalarımıza anlattık, geri bildirim eksiklerimizi gördük ve planlarımızı yaptık. Bugün baktığımızda önce vatandaşımızın yüzü gülüyor bunu gören personelimizin yüzü gülüyor.

Hedefimiz elbette Türkiye’nin en iyi devlet hastanesi olmak. Bunu sağlamanın yönetim anlayışımızın tüm personellerimizle içselleştirip buna göre hareket etmekten geçiyor. Yolumuz uzun, ama her geçen gün daha iyi şartlara kavuşuyoruz. Hekim kadromuz genişliyor. Başladığımızda 68 civarında olan hekim sayımız bugün 100’e ulaştı. Vatandaşlarımız elbette yıllardır alışık oldukları bildikleri hekimlerden daha çok randevu aldığı için bazı zamanlarda sıra bulunmuyor, aslında aynı alanda hizmet verebilecek son derece başarılı yeni hekimlerimiz var. Tabi bunun kendi içinde dönüşümü, hastaların bu alandaki tercihlerinin değişimi zaman alabilir. Doğal karşılıyoruz” dedi.

 

“İzmir’e atanan iki hekimden biri Ödemiş’e”

Bu yıl İzmir’e atanan iki hekimden birisinin Ödemiş Devlet Hastanesi’ne atandığının altını çizen Koçak, “Bu yıl İzmir’e atanan iki hekimden biri Ödemiş’e geldi. Ödemiş’e gelmek isteyen hekim sayısı arttı. Peki, nasıl arttı? Bizim hastane yönetimi olarak hekimlerimize sunduğumuz olanaklar İzmir’deki standartların üstüne çıktı. Bugün bakıyoruz hekimlerimiz akşam 19.00’a kadar çalışıp hasta kabul ediyor. Bunun sebebi bu çalışmanın karşılığını en iyi şekilde alması, hastanede modern olanaklara sahip olmasıdır. Çalışmaktan keyif aldıkları, şevkle çalıştıkları bir ortam oluşturduk.

Düne kadar İzmir’e hasta sevkleri ağırlıktaydı üçüncü basamak yoğun bakım ünitemiz yoktu. Şimdi üçüncü basamak yoğun bakım ünitemiz var. Geçtiğimiz günlerde Yeşilyurt’taki doluluk nedeniyle Ödemiş’e hasta sevk edildi. Hastanemizde 20 yataklı palyatif bakım ünitesini, İzmir’in ilk suda doğum merkezini ilgiyi görüyorsunuz.

 

“Yeni üniteler kazandıracağız”

Şimdi hazırlığını yaptığımız birçok ünite var. Bunların yazışmaları sürüyor. Bunları yaparken doğru yerlere doğru yazılarla başvurmak ve doğru temaslar kurmak çok önemli. İlerleyen dönemde onkoloji tedavi ünitesini, Anjiyo merkezini, 2. Basamak yeni doğan yoğun bakım merkezini Ödemiş’e kazandıracağız. Bunun hazırlığı içerisindeyiz. Tabi Sağlık Bakanlığımız kadro açıyor ama bu kadroların dolması zaman alabiliyor. Ekim ayını bekliyoruz; 10 hekim kadrosu açıldı. Hekim sayımızı daha da artırmak üzere girişimlerimiz var. Tüm bu çalışmalarımız verilen hizmetin kalitesini yükseltmek ve vatandaşlarımızın memnuniyetini artırmaktır, dedi.

Bölge hastanesi durumuna gelmelerinin istatistiklere de yansıdığını belirten Koçak, günde 2500 hastaya hizmet verilen günlerden 4000 hastaya hizmet verilme başlanan günlere geldiklerini yeni dönemde de personelin en büyük destekçisinin vatandaşlar olacağının altını çizdi.

Acil serviste durumu ortalama bekleme süresinin 15 dakikaya çekildiğini söyleyen Koçak, istisnai durumlar haricinde vatandaşların renk kodlarına göre makul süreler içinde sağlık hizmeti aldıklarını vurguladı.

 

“Acil serviste süreyi 15 dakikaya çektik”

Renk kodlarının büyük önem taşıdığını söyleyen Koçak, “Trafik kazası, yaralanma, kalp krizi gibi durumlarda zaten bekleme yapmadan kırmızı kodla hastalarımız direkt müdahaleye alınıyor. Acil servis girişindeki triaj uygulamasına göre sarı kodlanan yani sarı bileklik verilen hastalarımız yeşil bilekliklere göre öncelik taşıyor. Bu hastalarımız mümkün olan en kısa sürede tedavi altına alınıyorlar. Yeşil bileklikli hastalarımızın durumu diğer iki renge göre daha az aciliyet taşıdığından yeşil alanda sırayla çağırılıp tedavi alıyorlar. Yeşil bileklikli hastalarımız içeride daha ağır vakaların olması durumunda bir süre bekleyebiliyorlar. Ama bunun dışında genel olarak acil servisimizde ortalama bekleme süresini 15 dakikaya çektik.

 

“Acil durumlarda polikliniğe değil acil servise”

Bir de acil durumlarla ilgili bazen yanılgılar olabiliyor. Örneğin çocuğunun ateşi olan çocuk polikliniğinden ya da göğsünde ağrı olan kardiyolojiden sıra almaya çalışıyor. Bu durum yanlış. Bir polikliniğe geldiğinizde genellikle hekimlerimiz randevulu hastalarla ilgileniyorlar, aradada sabahtan gelip sıra alan vatandaşlarımızla ilgileniyorlar. Vatandaşımız kucağında acil hastalığı olan çocuğu ile bir süre bekleyince kızabiliyor, içeri girmeye çalışıyor. Ya da şikâyetini dile getiriyor. Bu da bir takım üzücü tablolara yol açıyor.

Hâlbuki acil servisimizdeki ekibimizde 24 saat acil tıp uzmanımız var. Böyle durumlarda acil servise gelseler uzmanımız çocuğun ateşiyle de göğüs ağrısıyla da ilgileniyor. Çünkü bu donanıma sahip. Gerektiği takdirde uzmanını çağırıp müdahale sağlanabiliyor. Vatandaşlarımız bu açıdan acil durumlarda polikliniklere gelmek yerine acil servise gitsinler ki zamanında müdahale şansı doğsun, beklemeler ve yığılmalar yaşanmasın.

 

“Vatandaşın desteği, personelin özverisiyle”

Biz bu konuları gerek mahalle muhtarlarımızla, gerek basınımızla, gerekse de sivil toplum kuruluşlarımızla paylaşarak vatandaşlarımızın bilgilenmesi için uğraş veriyoruz. Vatandaşlarımızın memnuniyet oranının her geçen ay arttığını gözlemliyoruz. Bazı branşlarda yeteri kadar hekimimiz yok,(kardiyoloji gibi) bazen hekimlerimizde hasta olabiliyor, geçici göreve gidebiliyor, izinli olabiliyor ve poliklinik sırası dolabiliyor. Bir hekimin bakabileceği hasta sayısı bellidir. Böyle durumlarda acil vakaların acil servise başvurması özellikle çok önemlidir. Ama hedef olarak belirlediğimiz Türkiye’nin en iyi devlet hastanesi için daha kat edeceğimiz yollar var. Bunu vatandaşlarımızın desteğiyle ve personelimizin özverisiyle sağlayacağımızdan kuşkum yok” diye konuştu.

Başar Uçar

 

 

 

Advert
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Beydağ’da ücretsiz internetin adresi
Beydağ’da ücretsiz internetin adresi
İZSU'dan
İZSU'dan "paket içme suyu arıtma”